Amazon uruchomił polską wersję swojej strony internetowej wraz z początkiem marca. Zakupy można opłacać za pomocą kart płatniczych, Przelewy24 i BLIKA. Dodatkowo przy zamówieniach, których wartość wynosi minimum 100 zł klienci mogą skorzystać z darmowej dostawy.

Poczta Polska obsłuży więcej przesyłek z Amazona

Poczta Polska już od kilku lat dostarcza przesyłki Polakom zamawiającym towary na platformie Amazon. Z uruchomieniem polskiej odsłony platformy wiąże się rozszerzenie naszej współpracy i szansa na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez Pocztę paczek – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

– Klienci zamawiający towary na platformie Amazon już od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej, by otrzymać swoje przesyłki. Wspólnie z firmą Amazon przygotowaliśmy się do rozwoju współpracy, by klienci mogli korzystać z jednej z największych platform sprzedażowych – amazon.pl – za pośrednictwem Poczty Polskiej – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta w Strategii przyjętej na lata 2021–2023 przewiduje także rozwój sieci punktów odbioru, których liczba wzrośnie do 2022 roku z obecnych 13,6 tys. do 20 tys. punktów. Jeszcze w tym roku operator uruchomi 500 automatów do odbioru przesyłek, a w przyszłym roku klienci będą mogli korzystać już z 2 tys. takich urządzeń.

W tym roku Poczta wprowadzi nowy format usług kurierskich Pocztex. Działania w zakresie nowego Pocztexu już się rozpoczęły. Pocztowcy intensywnie pracują nad logistyką, aby wszystkie przesyłki kurierskie doręczać zgodnie z oczekiwaniami sklepów internetowych i ich klientów już następnego dnia.