Raty dostępne w sklepach internetowych zyskują na popularności, bo kupujący coraz częściej kierują się ideą „smart” – poszukują najlepszych w danym momencie ofert, a rozłożenie płatności na raty pozwala im na szybkie i wygodne dokonanie zakupu.  W ciągu ostatnich 5 lat wartość zakupów finansowanych w ten sposób wzrosła 7-krotnie – czytamy w komunikacie PayU.

Elektronika, biżuteria i e-usługi na raty

Rosnący popyt na zakupy internetowe na raty obserwują przede wszystkim sklepy oferujące produkty z kategorii: elektronika, dobra luksusowe (w tym biżuteria i zegarki), akcesoria sportowe oraz wyposażenie domu i ogrodu. Pozytywne rezultaty z udostępnienia płatności ratalnych widać również w branży e-usług i turystycznej.

Zakupy na raty sprawdzają się nie tylko przy zakupie fizycznych przedmiotów. Nową kategorią zakupową, w której drzemie duży potencjał, są e–usługi – w szczególności te związane z edukacją, profesjonalnymi szkoleniami i rozwojem osobistym. Polacy bardzo chętnie korzystają z rat, kupując np. kursy online – już co 7 zakup w tej kategorii jest opłacany na raty (14%).

Płatności online na raty oferuje również branża turystyczna. Z takiego sposobu finansowania chętnie korzystają konsumenci polujący na okazje cenowe lub planujący dalekie, egzotyczne podróże. Jak wynika z badania „Polak w podróży – podróżowanie z eSky.pl” blisko 40% rodaków chciałoby więcej wyjeżdżać, a za zagraniczne wyjazdy coraz chętniej zapłaciliby na raty, online

W dobie pandemii koronawirusa rośnie także popularność odroczonych płatności – wynika z danych PayU. Marzec był rekordowym miesiącem pod tym względem, ponieważ w tym okresie liczba transakcji z odroczonym terminem zapłaty była dwukrotnie większa, niż rok wcześniej i o 30 proc. wyższa niż w lutym bieżącego roku.