Poczta Polska nadchodzące do klientów przesyłki polecone przetworzy w formę dokumentu elektronicznego i udostępni kopertę oraz zawartość przesyłki w eSkrzynce użytkownika założonej przy użyciu profilu zaufanego. Klienci w ramach usługi mogą zgłosić trzy różne adresy korespondencyjne. Dodatkowo każda przesyłka zostanie po upływie miesiąca od udostępnienia przesłana na wskazany adres – czytamy w komunikacie.

Rusza usługa eSkrzynka. Na razie do 30 września 2021 roku

Początkowo usługa eSkrzynka przestała działać w dniu 30 września zeszłego roku. Rozwiązanie zostało wprowadzone na czas pandemii koronawirusa, a dzięki niemu listy polecone można było odbierać elektronicznie – bez konieczności kontaktu z listonoszem. Teraz rozwiązanie ponownie wraca do łask, chociaż znów z datą końcową – do 30 września 2021 roku.

W ramach usługi obsługiwane będą przesyłki polecone, których zawartość stanowi korespondencja, z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przesyłki wysyłane przez organy ścigania, które opatrzą swoje przesyłki napisem „Nie podlega digitalizacji” – wyjaśnia Poczta Polska.

By móc skorzystać z usługi należy posiadać profil zaufany. Co warte podkreślenia Poczta Polska przetwarza korespondencję w formę dokumentu elektronicznego tylko na indywidualny wniosek klienta. Zainteresowani założeniem eSkrzynki mogą to zrobić pod tym linkiem: https://eskrzynka.poczta-polska.pl/#/.