Kapitał zostanie przeznaczony na rozwój produktu i integrację z kluczowymi partnerami, dzięki czemu już w pierwszej połowie przyszłego roku na rynku pojawi się nowa aplikacja umożliwiająca płacenie za zakupy online w nowej, niespopularyzowanej dotychczas na polskim rynku formie – kodach QR – czytamy w komunikacie.

Co zaoferuje fintech Pacific?

Kody QR są popularne przede wszystkim w krajach azjatyckich. W przypadku usługi Pacific, kod QR będzie bezpośrednio powiązany z produktem oferowanym przez sprzedawce. Dodatkowo polski fintech ma zaoferować standardowe usługi płatnicze – natychmiastowe przelewy oraz płatności kartami. Kartę płatniczą Pacific Mastercard będzie można otrzymać po zamówieniu jej w aplikacji.

Kolejną nowością oferowaną przez polski fintech ma być połączenie funkcji płatniczych z platformą typu marketplace, która w aplikacji Pacific przyjmie formę zakładki „Odkrywaj”, prezentując użytkownikom produkty sklepów online zintegrowanych z Pacific. Sprzedaż odbywać się będzie kompleksowo na jednej platformie a informacje o sprzedanych produktach dzięki integracji trafiać będą bezpośrednio do platform sklepowych merchantów – czytamy w komunikacie.

Za pomocą aplikacji Pacific będzie można także wysyłać pieniądze znajomym. Fintech ubrał przelewy w formę komunikatora, co dzięki wbudowanej funkcji portfela ułatwi prowadzenie rozliczeń ze znajomymi, dostęp do historii transakcji oraz komunikację między stronami transakcji.

Zespół Pacific

W działalność startupu zaangażowany jest Mateusz Klemczak, założyciel i prezes Pacific, wraz ze swoim zespołem, wspieranym m. in.: przez Janusza Diemko, byłego prezesa First Data i Polskich ePłatności. Za stronę technologiczną odpowiada zespół programistów zarządzanych przez Piotra Szymańskiego, jednego z głównych programistów grupy Allegro w latach 2006 – 2014 oraz w latach 2017-2020 brytyjskiego fintechu Azimo.