Inwestorzy z m.in. Azji oraz Europy finansują kolejny etap ekspansji Cosmose AI, stworzonego przez Mirona Mironiuka. Z platformy, przewidującej zachowania zakupowe ponad 1 mld ludzi w niemal 400 tys. sklepów, korzystają największe marki na świecie w tym LVMH czy L’Oreal

Singapurczyk Raymond Zage z Tiga Investments (zaangażowany m.in. w Gojek czy Toshibę), fundusze OTB Ventures czy TDJ Pitango wraz z grupą prominentnych osób z Azji – taki zestaw inwestorów uwierzył w Cosmose AI. Rozwijana od 2014 r. firma zamknęła właśnie rundę inwestycyjną A na 15 mln USD, zdobywając tym samym środki na kilkukrotne zwiększenie skali działania.

Cosmose, łączące anonimowe ID użytkowników smarftonów wraz z bardzo precyzyjną geolokalizacją napędza sprzedaż offline dla kilkuset największych marek na świecie. Z tej technologii korzystają m.in. LVMH, Coca-Cola, Walmart, L’Oreal czy Samsung. Platforma Cosmose pomaga sprzedawcom udoskonalać strategie marketingowe i sprzedażowe, pozwalając pozyskiwać klientów w oparciu o ich realne zachowania w sklepach. Już dziś pracuje w ten sposób przewiduje trendy zakupowe w przypadku ponad 600 marek i 360 tys. sklepów, głównie w Azji.

Online nie zastąpi offline

– W obliczu pandemii wielkie sieci handlowe oraz marki zobaczyły, że sprzedaż online nie zrekompensuje im spadków sprzedaży w tradycyjnych sklepach. Dlatego bardzo pożądane stały się technologie optymalizujące i napędzające kampanie skierowane na powrót klientów do sklepów off line. To otworzyło kolejne szanse dla Cosmose. Nowe środki od inwestorów pozwolą nam na skokowy rozwój na kolejnych rynkach w Azji – zaznacza Miron Mironiuk, CEO Cosmose.

– Cosmose to dowód na to, że europejskie technologie mogą śmiało podbijać świat. W czasach, gdy dokładne, precyzyjne dane cyfrowe są świętym Graalem, to właśnie Cosmose dostarcza je w samo epicentrum gospodarki, napędzając handel w kluczowym czasie tworzenia się nowych reguł ekonomii – zaznacza Adam Niewiński, partner zarządzający i współzałożyciel of OTB Ventures.

Obecnie Cosmose obejmują swoją analityką 1 mld konsumentów w Azji. Wkrótce ma to być już 2 mld ludzi, a na 2021 r. firma zapowiada zyski. W 2022 r. technologie spółki, mającej swe korzenie i R&D w Polsce, mają napędzać sprzedaż w 10 mln sklepach w Azji.

Made in Poland to nie tylko gry komputerowe

– Inwestorzy doskonale wiedzą, w co inwestują. Made in Poland to bowiem nie tylko najlepsze truskawki i gry komputerowe. Mamy świetnych inżynierów, regularnie wygrywających międzynarodowe olimpiady programistyczne. Tylko w tym roku dołączyło do nas czterech medalistów najbardziej prestiżowej z olimpiad – ACM ICPC. Wierzę, że razem zbudujemy polski technologiczny hit eksportowy – uważa Miron Mironiuk i zapowiada kolejne, duże partnerstwa Cosmose m.in. w Malezji oraz Japonii.

Raymond Zage, nowy inwestor w rekordowej rundzie Cosmose, dodaje zaś, że skusił go jakościowy zespół, ale i fakt pojawienia się kolejnych, wielkich brandów na platformie spółki.

– Te wielkie marki dostają wiarygodne i unikalne dane a zarazem prywatność użytkowników smartfonów pozostaje chroniona. Jasne jest dla mnie, że obecnie team Cosmose ratuje rentowność handlu offline i zarazem wnosi doświadczenia zakupowe na nowy poziom – mówi Raymond Zage.

– Nasza filozofia to inwestycja w mocne zespoły technologiczne w Polsce, których celem jest globalna ekspansja, Cosmose AI idealnie się w to wpisuje – dodaje Daniel Star, partner zarządzający TDJ Pitango.

/Fintek.pl