– Realizując naszą misję, konsekwentnie dostarczamy klientom nowoczesne rozwiązania finansowe adekwatne do ich potrzeb i ambicji. Zwiększamy jednocześnie skalę biznesu i wypracowujemy solidne, najwyższe w sektorze bankowym zyski. Efektem naszych działań jest zarówno wzrost sumy bilansowej, liczby klientów, jak i kapitalizacji giełdowej – na koniec 2017 roku wartość rynkowa PKO Banku Polskiego sięgnęła 55 mld zł, co czyni bank najcenniejszą spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

– Nasze ambicje wykraczają zdecydowanie poza bycie największym. Dlatego dominującym motywem strategii rozwoju PKO Banku Polskiego jest cyfrowa transformacja, zarówno procesów wewnątrzbankowych, jak i usług dla klientów. To klucz, dzięki któremu zachowując pozycję lidera branży zmieniamy największy bank w Polsce i regionie w zwinnie działającą organizację skupioną na potrzebach i wyprzedzającą oczekiwania klientów. Codziennie wspieramy rozwój Polski i Polaków – dodaje.

Czytaj także: Zwrot kosztów za bilety. Promocja moBiLET i BLIK

Umocnienie pozycji lidera polskiego sektora bankowego

Suma bilansowa Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego wzrosła w 2017 roku o ponad 11 mld zł do blisko 300 mld zł, co oznacza, że dystans do kolejnego pod względem wielkości banku w Polsce istotnie przekracza 100 mld zł.  Skala działania ma odzwierciedlenie w udziałach rynkowych w kluczowych segmentach rynku finansowego. Grupa ma wiodącą pozycję na rynku depozytów (17,9 proc.) i kredytów (17,7 proc.), rynku leasingowym (12,0 proc.) oraz rynku funduszy inwestycyjnych niededykowanych (17,2 proc.).

Czytaj także: Duża strata Orange, ale pozytywne wizje na przyszłość

Zdolność regulacyjna do wypłaty dywidendy

Rygorystyczna kontrola kosztów w 2017 r. doprowadziła do spadku wskaźnika C/I bez podatku bankowego do poziomu 46 proc, a ostrożne zarządzanie ryzykiem pozwoliło obniżyć wskaźnik kredytów z rozpoznaną utratą wartości do 5,5 proc. przy jednoczesnym spadku kosztu ryzyka do poziomu 71 pb. W 2017 r. nastąpił również wyraźny wzrost wskaźników kapitałowych, które znalazły się na poziomach umożliwiających, z punktu widzenia regulacyjnego, wypłatę dywidendy.

PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a jego wartość rynkowa na koniec 2017 roku sięgnęła 55 mld zł. Bank posiada również najwyżej wycenioną markę krajowego sektora finansowego. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2017 dziennika „Rzeczpospolita” marka PKO Bank Polski wyceniona została na 2,7 mld zł. Jest też trzecim najbardziej wartościowym brandem w kraju.

Czytaj także: Czy Polacy są gotowi na PSD2? 76% z nas nie chce dzielić się danymi

Aplikacji IKO najlepsza na świecie

Bank jest także liderem bankowości mobilnej w Polsce. Ma 2,6 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, a aplikacja IKO ma dużą przewagę nad pozostałymi konkurentami bankowymi pod względem liczby aktywnych aplikacji i użytkowników, klientów mobile only i liczby transakcji mobilnych.

Od startu IKO w 2013 roku klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali już łącznie 68 milionów transakcji swoimi telefonami, w tym 16 milionów tylko w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Użytkownicy nie tylko coraz chętniej korzystają z aplikacji, ale także wystawiają jej najlepsze oceny. Dzięki temu aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego zwyciężyła w prestiżowym rankingu aplikacji bankowych brytyjskiego Retail Banker International obejmującym banki z całego świata. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Polskie IKO najlepszą bankową aplikacją mobilną na świecie.

O zyskach pozostałych banków w 2017 roku można przeczytać tutaj:

Czytaj także: Rekordowe zyski i prawie milion użytkowników bankowości mobilnej Pekao

Czytaj także: ING Bank Śląski osiągnął rekordowe zyski

Czytaj także: Zysk BZ WBK w 2017 roku wyniósł 2,2 mld zł

Czytaj także: Grupa Idea Bank zarobiła 231 mln zł w 2017 roku

PKO Bank Polski/RT