Papukurier jest dostawcą oprogramowania i usługi logistycznej dla ponad 200 restauracji w czterech miastach Polski. Z jego usług korzystają  m.in. ogólnopolskie sieci Sphinx, Gusto Dominium, Da Grasso, Bobby Burger, Sushi Kushi, Sushi 77, Subway oraz wiele lokalnych restauracji w Poznaniu, Łodzi, Krakowie i Warszawie. Do dziś dzięki kurierom i aplikacji Papukurier Polacy zjedli w domu posiłki za sumę ponad 13 milionów złotych!

Czytaj także: Jak przetrwać na polskim rynku zamawiania jedzenia online?

Startup założony w czerwcu 2015 r przez Emila Konrada i Michała Streckera, za cel postawił sobie wsparcie restauratorów w dostawach przygotowywanych przez nich dań wprost do domów klientów oraz budowanie z nimi bezpośredniej relacji. Dzięki temu właściciele restauracji mogą znacznie zwiększyć przychody bez generowania niepotrzebnych kosztów związanych m.in. z organizacją logistyki i transportu dań. W odróżnieniu od platform pozyskujących zamówienia Papukurier nie pobiera prowizji za dostawy. Zabezpiecza tym samym marżę, którą restauracje nie muszą dzielić się z brokerami dostaw. W ostatecznym rozrachunku korzystają na tym klienci, którzy otrzymują ciepłe posiłki na czas i nie muszą przepłacać.

– Kategoria jedzenia poza domem w Polsce jest i będzie w fazie intensywnego wzrostu. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analityki Papukurier wspiera restauratorów w rozwoju ich biznesu i buduje swoją długoterminową przewagę konkurencyjną. – mówi Piotr Smoleń, Managing Partner, Data Ventures.

Czytaj także: PayPal wchodzi do Polski z nową usługą

Środki z inwestycji z myślą o współpracy z restauracjami

To pierwsza inwestycja pozyskana przez Papukurier. W startup zainwestowały fundusze Data Ventures i Kogito Ventures. Doradcą prawnym inwestorów była kancelaria Kulicki Młynarczyk.

Środki inwestycyjne, obejmujące m. in. grant NCBiR przeznaczone zostaną na rozwój platformy i rozszerzenie współpracy z najlepszymi restauracjami w Polsce. Dzięki inwestycji dalej rozwijane będą narzędzia do zarządzania logistyką dostaw dla restauratorów. Wprowadzone zostaną także zaawansowane narzędzia analityczne wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz machine learning.

– Rozwijamy się bardzo szybko i zależy nam na tym by robić to sprawnie i z wykorzystaniem najlepszych technologii. Cieszymy się, że będziemy pracować nad wzrostem z funduszami prowadzonymi przez praktyków biznesu i ekspertów w dziedzinie wykorzystania danych w biznesie. – mówi Emil Konrad – CEO, Papukurier.