Jeżeli do końca roku przedsiębiorcy nie zadbają o to, by system płatności w ich sklepach internetowych był dostosowany do wymagań SCA, to klienci mogą mieć problemy z dokonywaniem u nich zakupów. Może to skutkować odrzuceniem transakcji, a tym samym spadkami w dochodach i odejściem zniechęconych klientów.

Visa radzi na co zwrócić uwagę przygotowując się na SCA

W dobie panującej pandemii i rozwoju e-commerce jest to kluczowa kwestia, zwłaszcza dla firm z sektora MŚP, które zostały dotknięte negatywnymi skutkami zamrożenia gospodarki i walczą o przetrwanie na rynku. Między innymi dlatego Visa przygotowała kilka rad, w której wyjaśnia, jak sprzedawcy mogą przygotować się celem wdrożenia technologii płatności zgodnej z wymogami SCA.

Co należy zrobić aby przygotować swój sklep na wejście w życie SCA i zapobiec spadkom w sprzedaży? Na początek należy skontaktować się z firmą, która obsługuje płatności w naszym sklepie internetowym. Konieczne będzie poproszenie jej o zastosowanie technologii, która jest zgodna z nowymi wymogami. W opinii Visa najlepszym dostępnym rozwiązaniem jest standard płatności EMV 3D Secure. Ułatwia on również konsumentom robienie zakupów na smartfonie.

Porozmawiaj z firmą, która obsługuje płatności, aby dowiedzieć się, jak dodatkowo ułatwić klientom płacenie w twoim sklepie internetowym. Możesz od niej uzyskać informacje, jaki rodzaj płatności jest wyłączony spod wymogów SCA i tym samym nie wymaga dokonania dodatkowych czynności przez konsumentów – radzi Visa.

Ważne, aby zrobić to jak najszybciej. Firmy obsługujące płatności zaczną testować nowe sposoby płacenia, zanim przepis wejdzie w życie. Jeśli już teraz zadbamy o odpowiednie przygotowanie do spełnienia wymogów SCA, to unikniemy problemów podczas najbardziej intensywnego okresu przedświątecznych zakupów.