Problem z logowaniem w mBanku? To może być atak hakerów

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Cyberbezpieczeństwo#mBank
Opublikowano: 24 października 2019, 11:33 Aktualizacja: 24 października 2019, 15:30

Jeśli nie możecie zalogować się do serwisu transakcyjnego mBanku to możliwe, że staliście się ofiarą cyberprzestępców. mBank ostrzega przed kolejną akcją hakerów, którzy w oparciu o złośliwe oprogramowanie próbują wyłudzić wiadomości SMS z kodami autoryzacyjnymi.

Jak działają oszuści? Złośliwe oprogramowanie przejmuje nasz identyfikator i hasło, gdy logujemy się do serwisu transakcyjnego mBanku. Dodatkowo wirus wyświetla na stronie logowania prośbę o podanie dodatkowych haseł SMS, a w razie ich wpisania wyświetla fałszywe komunikaty.

mBank ostrzega przed złośliwym oprogramowaniem

Zhakowani klienci mogą zobaczyć takie komunikaty: „Poczekaj aż Twój komputer zostanie zidentyfikowany. Może to potrwać trochę czasu…” oraz „Prowadzone sa prace modernizacyjne w celu jak najszybszego przywrocenia dzialania systemu. Przyblizony czas modernizacji wynosi kilka godzin. Przepraszamy za tymczasowe utrudnienie i niedogodnosci.”.

Po podaniu kodów SMS hakerzy mogą je wykorzystać do potwierdzania zleconych przez siebie operacji i kradzieży pieniędzy z rachunku ofiary. Właśnie dlatego mBank po raz kolejny przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Klienci powinni uważnie czytać wszystkie wiadomości SMS przesyłane z banku – zawsze weryfikujmy czy rachunek odbiorcy i kwota przelewu jest zgodna z naszą dyspozycją.

Jeśli nie zlecaliśmy żadnej operacji, nie dodawaliśmy zaufanego odbiorcy lub dane z przelewu są niepoprawne, to nie wpisujmy kodu autoryzacyjnego na stronie banku i nie podawajmy go nikomu – ostrzega mBank. Ataki hakerskie to jeden z powodów, dla których mBank promuje mobilną autoryzację, a już od 5 listopada włączy ją dla wszystkich klientów.

Jeśli jednak dotknęła Was sytuacja opisana powyżej i wpisaliście hasło SMS, mBank prosi o niezwłoczny kontakt z mLinią pod numerem 801 300 800 lub 42 6 300 800. Dodatkowo bank zaleca jak najszybsze przeskanowanie komputera programem antywirusowym, w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania i usunięcia go bądź ponowną instalację systemu operacyjnego komputera. Warto także zmienić hasła do serwisu transakcyjnego mBanku oraz wszystkich innych kont bankowych, pocztowych i portali społecznościowych.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

problem-z-logowaniem-w-mbanku-to-moze-byc-atak-hakerow