Czy to koniec tradycyjnych usług prawnych? Roboprawnicy to już nie jest science-fiction, tylko rzeczywistość. Co prawda, na razie są to w miarę „nieskomplikowane” boty, które wykonują swoje czynności online, ale kto wie… może kiedyś roboprawnicy nawet będą obecni w sądach.

Lista konkretnych problemów prawnych

DoNotPay to wielofunkcyjna platforma, która obsługuje klientów chcących anulować członkostwo lub subskrypcje, uzyskać zwrot za nienależnie pobrane świadczenia, składać wnioski o odszkodowanie, itp. Zwykłe czynności związane ze sprzeciwem lub złożeniem reklamacji, wymagają zachowania odpowiedniej formy prawnej, właściwej argumentacji i procedury. DoNotPay automatyzuje te procesy pod konkretne firmy świadczące usługi masowe – firma wprowadziła już ponad 100 botów i planuje kolejne.

DoNotPay zauważył – co oczywiste – że wiele problemów konsumenckich jest powtarzalnych i w zasadzie nie różnią się od siebie niczym innym niż datą zdarzenia i osobą, której dotyczą. Wystarczyło opracować odpowiednio skuteczny scenariusz ścieżki odwoławczej i uzyskany algorytm wykorzystać do stworzenia bota. Reszta to już typowe „fintech solutions”, czyli proste aplikacje, wygodny system płatności, szybka weryfikacja, aplikacja i ładna szata graficzna.

DoNotPay – roboprawnicy przyszłości

Wystarczy zarejestrować się, wybrać odpowiedni problem i za niewielką opłatą, DoNotPay „ogarnie za użytkownika” dany problem natury administracyjno-prawnej. Ponadto firma oferuje „wirtualną fejkową kartę płatniczą”, którą można wykorzystać przy rejestrowaniu do usług subskrypcyjnych, które oferują bezpłatny okres próbny. Karta automatycznie anuluje członkostwo, gdy okres próbny wygaśnie.

DoNotPay otrzymał właśnie 12 mln USD na dalszy rozwój. Firma wyceniania jest na 80 mln USD.

/LP