Za taki stan rzeczy odpowiadają przede wszystkim mniejsze przychody z reklam. Największe spadki zanotowano w marcu, ale w kwietniu sytuacja miała się ustabilizować.

Facebook ma już 3 mld aktywnych użytkowników

W czasie pandemii rośnie liczba aktywnych użytkowników Facebooka. W I kwartale 2020 roku z samego serwisu aktywnie korzystało 1,73 mld osób dziennie i 2,6 mld miesięcznie (wzrost o 228 mln). W sumie cała rodzina aplikacji Zuckerberga może się pochwalić liczbą prawie 3 mld aktywnych użytkowników w miesiącu. Chodzi o osoby, które w ciągu miesiąca chociaż raz zalogowały się do Facebooka, Instagrama, Messengera, czy WhatsAppa. To najlepszy wynik w historii.

W I kwartale 2020 roku Facebookowi udało się przebić prognozy analityków. Spodziewali się oni przychodów na poziomie 17,41 mld dolarów, a ostatecznie udało się zanotować przychód w wysokości 17,74 mld USD. To wzrost o 18% rok do roku, ale spadek w porównaniu do ubiegłego kwartału. W Q4 2019 firma Zuckerberga osiągnęła przychód w granicach 21 mld dolarów.

Analizując wyniki Facebooka widać, że poprawiły się one w porównaniu do ubiegłego roku, ale uległy pogorszeniu w odniesieniu do minionego kwartału. Pandemia koronawirusa ma negatywny wpływ na biznes Marka Zuckerberga. Zdecydowana większość przychodów spółki pochodzi z reklam, a w trakcie niepewnej sytuacji gospodarczej przedsiębiorcy ograniczają wydatki na marketing.

Swoje wyniki zaprezentował także inny gigant z USA. W I kwartale 2020 roku Microsoft zanotował przychody na poziomie 35 mld dolarów – to wzrost o 15% rok do roku. W analizowanym okresie Microsoft zarobił na czysto prawie 11 mld USD.