Jak wynika z najnowszego badania Fundacji Polska Bezgotówkowa „Zwyczaje płatnicze, a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie 2022”, z użyciem płatności bezgotówkowych zrealizowano w Polsce 62 proc. wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w 2022 roku.

Płatności bezgotówkowe coraz bardziej popularne w Poczcie Polskiej

W sieci Poczty Polskiej można zaobserwować stałą rosnącą popularność obrotu bezgotówkowego realizowanego przez klientów, którzy coraz chętniej korzystają z płatności kartami czy BLIK.

Porównując I półrocze 2023 r. do analogicznego okresu roku ubiegłego, Poczta Polska zaobserwowała w sieci placówek pocztowych oraz u kurierów znaczący wzrost, bo aż o 90 proc. płatności dokonywanych poprzez wykorzystanie technologii BLIK. Również obrót kartami i ilość transakcji wzrosły o odpowiednio 15 proc. i 5 proc. Skutkuje to wzrostem średniej wartości transakcji dokonywanej kartą o 9 proc.

Poczta Polska rozwija udostępnianie płatności bezgotówkowych swoim klientom. Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci Poczty mogą również skorzystać z takich usług jak.: płatności w walucie karty DCC, wypłaty gotówki (do 5000 zł), doładowania telefonów komórkowych, cash-back czy zakupu kodów Paysafecard.

Na początku roku Poczta Polska udostępniła swoim klientom dwukrotnie wyższy limit wypłat gotówkowych w ramach usługi cashback. W tym sektorze Spółka również odnotowała wzrost o 66%.

W ramach rozwiązań udostępnionych na stronie internetowej Poczty Polskiej istnieje natomiast możliwość płatności bezgotówkowej za usługi świadczone drogą elektroniczną: filatelistyka, abonament RTV, ekspres pieniężny, pocztowy przekaz elektroniczny, e-sklep z opakowaniami, portal Direct Mail, prenumeraty, serwis Nadaj przesyłkę, płatności online za mandaty karne, kody doładowania przedpłaconego licznika energii oraz Q-Doręczenia.