– Od wielu lat wśród naszych klientów mamy firmy, które kupują nie tylko produkty codziennego użytku – herbatę czy sprzęt IT – ale także profesjonalne i bardzo drogie narzędzia czy też elementy wyposażenia. Wiele z nich zgłaszało, że potrzebuje rozwiązań szytych na miarę, takich jak ceny hurtowe, rabaty przy dużych zamówieniach czy cenniki netto. Postanowiliśmy odpowiedzieć na te potrzeby – mówi Dagmara Brzezińska, Commercial Category Management Director w Allegro.

Kluczowe funkcjonalności Allegro Biznes

Allegro Biznes daje dostęp do pełnej gamy usług Allegro, z dodatkowym zestawem funkcjonalności dla klientów kupujących na firmę. Jedną z kluczowych korzyści jest możliwość odroczenia płatności – kupujący będą mieli do 60 dni na spłatę bez konieczności składania wniosków i podpisywania umów kredytowych (wystarczy, że pozytywnie przejdą proces weryfikacji). Dodatkowo przez 2 miesiące od uruchomienia, Allegro Biznes oferuje dodatkową promocję – pierwsze 21 dni odroczonej płatności nie będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami.

Z punktu widzenia sprzedających opcja ta umożliwia im sprzedaż przy utrzymaniu płynności finansowej (otrzymują pieniądze od razu), bez dodatkowych kosztów ubezpieczenia i bez ryzyka konieczności zwrotu pieniędzy, gdy kupujący ostatecznie nie zapłaci. W komunikacie czytamy, że koszty takiej oferty na Allegro są kilkukrotnie niższe niż te już dostępne na rynku i wynoszą 0,5%.

Z kolei kupujący będą mogli obniżyć koszty dzięki ponad 11 milionom ofert ze zniżkami (do 55%) na cennikach hurtowych oraz ponad 22 milionom ofert z rabatami (do 30%) przy dużych zamówieniach. Nawigacja dla osób robiących zakupy “na firmę” będzie również łatwiejsza – kupujący zobaczą oferty tylko od firm wystawiających faktury (ponad 170 mln ofert) oraz cenniki netto – wyjaśnia Allegro w komunikacie.

Plany rozwoju Allegro Biznes

Allegro Biznes będzie rozbudowywane o kolejne funkcjonalności. W ramach oferty będą dostępne takie rozwiązania jak dostawy Allegro Smart dla biznesu w obszarze dostaw ciężkich i wielkogabarytowych, program zwrotów dopasowany do potrzeb zakupów firmowych, czy nowe metody płatności – takie jak leasing.