Oferta ZEN jest dostępna za pośrednictwem aplikacji mobilnej i serwisu transakcyjnego online w modelu abonamentowym z bezpłatnym miesięcznym okresem próbnym. Klientom indywidualnym dedykowane są dwa plany – miesięczny abonament w cenie 0,99 € lub 4,99 €, w skład których wchodzą karty ZEN, konto obsługujące 30 walut oraz pakiet ZEN Care (o tym później).

Klienci biznesowi mogą wybrać jeden z czterech planów (w cenie od 9,99 € do 499,99 € za miesiąc), dopasowany do obrotów firmy czy potrzeby częstych rozliczeń walutowych. ZEN posiada licencję instytucji pieniądza elektronicznego wydaną przez Bank Litwy. Fintech powstał we współpracy z Mastercard.

Aplikacja ZEN – pierwsze wrażenia

Przez kilka ostatnich dni miałem okazję przetestować działanie aplikacji i trzeba przyznać, że prezentuje się ona naprawdę dobrze. Interfejs utrzymany jest w czarno-białych kolorach, a nawigacja po apce nie sprawia trudności. Logowanie do ZEN wymaga podania numeru telefonu, wpisania jednorazowego kodu SMS i użycia PIN-u lub biometrii. Numer telefonu i kody SMS zaciągane są automatycznie, dlatego nie trzeba tracić czasu na ich każdorazowe wpisywanie.

W aplikacji można zamówić fizyczną i wirtualną kartę ZEN. Fintech oferuje natychmiastowy cashback do wartości nawet 15% (taki próg podaje firma w komunikacie, chociaż na razie w aplikacji maksymalny dostępny cashback to 14%). Większość ofert obejmuje zwrot na poziomie od 1 do 8%. Płacąc kartą ZEN za elektronikę otrzymamy dodatkowo jeden rok gwarancji, a w razie problemów przy dowolnym zakupie sprawą zajmie się zespół ZEN – przejmując procedurę reklamacyjną. Na uwagę zasługuje także brak prowizji przy wymianie walut. Kolejne benefity w aplikacji mają pojawić się już wkrótce.

Konto działa w modelu prepaid – co oznacza, że trzeba je wcześniej zasilić odpowiednią sumą pieniędzy. Konto można doładować za pomocą karty płatniczej, przelewu bankowego lub BLIKA. Więcej szczegółowych informacji o ofercie ZEN znajdziecie poniżej.

ZEN fintech

Co oferuje fintech ZEN?

Fintech ZEN wprowadza swoją ofertę jednocześnie w 32 krajach Europy, zapewniając na początek obsługę w dwóch językach: polskim i angielskim. Usługi firmy są dostępne w takich państwach jak Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Gibraltar, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Łotwa, Lichtenstein, Luksemburg, Malta, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania i Litwa.

Jak założyć konto ZEN? Proces można przejść całkowicie online. Po podaniu swoich danych osobowych i korespondencyjnych, należy wybrać jeden z kilku abonamentów, a następnie potwierdzić swoją tożsamość poprzez przesłanie zdjęcia dowodu osobistego oraz selfie. Do aplikacji można logować się za pomocą czterocyfrowego PIN-u lub dzięki biometrii.

Kupujący online, jak i offline, mogą korzystać z szeregu benefitów (tzw. „zenefitów”) przygotowanych dla nich przez ZEN. Jednym z nich jest ochrona zakupów w ramach pakietu ZEN Care. W razie konieczności złożenia reklamacji u sprzedawcy, ZEN zapewnia wsparcie, przejmując całą procedurę na siebie. Dzięki temu pieniądze użytkownika wrócą na konto w maksymalnie krótkim czasie. Klienci ZEN automatycznie otrzymują też przedłużenie o rok gwarancji producenta na zakupione produkty.

Szybki cashback dla klientów

ZEN oferuje także natychmiastowy cashback, nawet do wartości 15% zakupów (zapewnia fintech w komunikacie, ale na razie maksymalna wartość zwrotu w aplikacji to 14%) – rozwiązanie jest dostępne w ponad 100 sklepach współpracujących z firmą. Chodzi o takie podmioty jak AliExpress (4%), Booking.com (4%), Allegro (1%), Media Markt (2%) czy RTV Euro AGD (2,5%). Aby skorzystać z cashbacku należy użyć specjalnie wygenerowanego linku w aplikacji i opłacić zakupy kartą ZEN. W przyszłości ma wystarczyć już tylko użycie karty wydanej przez fintech, bez konieczności korzystania z linku.

Innym źródłem oszczędności są karta Mastercard i wielowalutowe konto ZEN gwarantujące klientom brak prowizji za przewalutowanie, np. podczas zakupów w zagranicznych sklepach internetowych czy przy wypłatach z bankomatów na całym świecie.

Kartę ZEN można podpiąć do portfeli Apple Pay i Google Pay. Od momentu startu mobilne płatności Apple dostępne są na wszystkich 32 rynkach, natomiast Google Pay będzie na początek dostępne w 11 krajach – w tym w Polsce.

Natychmiastowe płatności i brak chargebacku dla przedsiębiorców

Oferta ZEN dla klientów biznesowych integruje konto firmowe oraz platformę płatności online. Dzięki połączeniu tych dwóch elementów przedsiębiorcy sprzedający online nie muszą korzystać z będącego branżowym standardem konta technicznego i otrzymują płatności od swoich klientów od razu po zapłacie. Platforma ZEN obsługuje też szeroki wachlarz różnych form płatności online, zapewniając konsumentom wybór i poprawiając konwersję.

Przedsiębiorcy, zarówno ci sprzedający online, jak i offline, mogą korzystać z dodatkowej ochrony dzięki brakowi reklamacji typu chargeback ze strony klientów. Standardowo w przypadku transakcji kartowych konsumenci mogą składać je u wydawcy karty, co może generować koszty po stronie sprzedawcy, ale nie dotyczy to klientów biznesowych ZEN, ponieważ fintech w całości przejmuje na siebie skutki takiej reklamacji.

Oprócz wymienionych korzyści, przedsiębiorcy mogą też korzystać z wszelkich zalet oferty dla klientów indywidualnych.