Uczestnicy będą mieli szansę na opracowanie business case’ów potencjalnych projektów z partnerami, do których w tym momencie należą m.in.: IBM, Microsoft i kancelaria prawna Linklaters. Już wkrótce do tego grona dołączą kolejne firmy. Podczas trwania programu, każdy ze start-upów będzie mógł przetestować swoje rozwiązania z klientami wykorzystując zaplecze badawcze jakim dysponuje bank, a także otrzyma dostęp do Portalu dla Deweloperów i Open API Alior Banku.

Druga edycja RBL_Start – jakich startupów szuka Alior?

Akcelerowane rozwiązania będą w razie konieczności weryfikowane pod kątem prawnym i otrzymają dostęp do piaskownicy regulacyjnej KNF. RBL_Start, na czas trwania programu, gwarantuje również miejsce do pracy w siedzibie RBL w budynku Warsaw Spire. Alior poszukuje firm, które mają przygotowane przynajmniej MVP swojego produktu i mogą uczestniczyć w akceleratorze w Warszawie.

Startupy otrzymają również szansę na zdobycie finansowania. Niedawno powołany zespół inwestycyjny RBL_VC zweryfikuje każdą z firm pod kątem potencjału inwestycyjnego i zbada możliwości dalszej współpracy. Po pierwszej edycji programu Alior Bank zdecydował się nabyć 20% udziałów w jednym ze start-upów i zainwestować w niego 4 mln złotych. Chodzi o PayPo, oferujące odroczone płatności. Alior nie wyklucza dalszych inwestycji.

Rekrutacja do II edycji RBL_Start potrwa do 12 maja. Sam akcelerator będzie trwać od czerwca do listopada i zakończy się DemoDay, podczas którego uczestnicy zaprezentują swoje rozwiązania przed potencjalnymi inwestorami i partnerami – podobnie jak miało to miejsce w pierwszej edycji.

W drugiej edycji akceleratora znacznie rozszerzył obszary poszukiwań. Poszukiwane są rozwiązania umożliwiające pozyskiwanie danych z różnych źródeł oraz zaawansowaną analizę zebranych danych z uwzględnieniem analizy predykcyjnej. Akcelerator skupi się także na usługach, które zwiększają zaangażowanie i lojalność klientów oraz pozwalają na oferowanie produktów finansowych i niefinansowych w różnych kanałach kontaktu. Akcelerator chce pozyskiwać także firmy z obszaru bezpieczeństwa i weryfikacji tożsamości w kanałach zdalnych.