– Zysk Grupy, wypracowany w I półroczu był niższy niż przed rokiem, pod wpływem sytuacji epidemicznej w kraju. Aktywność komercyjna i sprzedaż stopniowo, ale konsekwentnie powraca do poziomów pre-COVID, co znalazło odzwierciedlenie w zysku II kwartału, który wyniósł 304,9 mln zł – komentuje Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.
Prezentacje z wynikami Santander Bank Polska po I półroczu 2020 r. można pobrać tutaj.
Wyniki Santander Bank Polska po I półroczu 2020 r.
W komunikacie Santandera czytamy, że pandemia przyspieszyła transformację cyfrową i digitalizację rozwiązań. Wzrosła liczba logowań do bankowości mobilnej, założonych Profili zaufanych, liczba kart cyfrowych i transakcji cyfrowych. Bank przypomina także o udostępnieniu otwartej bankowości Santander Open. Dzięki niej w e-bankowości Santandera można podejrzeć rachunki z PKO BP, BNP Paribas, Alior Banku i Banku Pekao.
Obecnie z kanałów cyfrowych aktywnie korzysta 2,64 mln klientów – to wzrost o 9% rok do roku. Z kolei liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej wynosi już 1,7 mln (wzrost o 19% r/r). Santander zwraca również uwagę na rozwijanie zdalnego dostępu do bankowości dla firm i udostępnianiu nowych funkcji. Chodzi między innymi o usługi cyfrowe dla jednoosobowych działalności gospodarczych korzystających z bankowości elektronicznej – eUmowy, eWindykacja, eFaktoring.
W sumie na koniec I półrocza 2020 r. Santander Bank Polska 3,88 mln kont osobistych prowadzonych w złotych (wzrost o 5% r/r), z czego trochę ponad 2 mln stanowiły Konta Jakie Chcę (wzrost o 38% rok do roku).