Wprowadzamy zmiany dotyczące wysyłania przez nas linków w SMS-ach i e-mailach. Już niedługo będziemy wysyłać aktywne linki, które zawsze będą kierować na stronę naszego banku. Aktywne linki przeniosą Cię bezpośrednio z wiadomości SMS lub e-maila na naszą stronę. Dzięki temu wygodniej i szybciej dotrzesz do informacji, którą chcemy Ci przekazać – informuje Santander w komunikacie skierowanym do klientów.

Santander wyślę do klientów aktywne linki w SMS-ach i mailach

W jaki sposób bank zamierza stosować tą praktykę? E-maile będą wysyłane z domeny Santander.pl lub santanderbankpolska.pl. Z kolei SMS-y bank będzie kierował z bramki z nadpiek SAN_PL. W komunikacie instytucja zapewnia, że link, który zostanie zamieszczony w wiadomości zawsze będzie kierował na stronę Santander.pl.

Nigdy nie poprosimy Cię o podanie hasła, danych do logowania czy danych kart płatniczych (PIN-u, kodu CVV), ani nie zamieścimy linków do stron, na których takie dane trzeba wpisać. Nie będziemy stosować linków w formie skróconej takich jak np.: bit.ly/dFrFt6h – czytamy dalej w komunikacie Santandera.

Link nie będzie ukryty pod słowami kluczowymi (hiperłączem), np.: Wyszukiwarka placówek i bankomatów. Dlatego pisząc np. o oddziałach, bank poda taki link: www.santander.pl/przydatne-informacje/placowki-i-bankomaty. Jeżeli otrzymany SMS lub e-mail zaniepokoi klienta powinien on skontaktować się z infolinia banku.

Linki od Santandera – czy to bezpieczne?

Nowa polityka Santandera może dziwić, właśnie ze względu na kwestie związane z cyberbezpieczeństwem. Do tej pory banki działające w Polsce unikały wysyłania aktywnych linków w SMS-ach i mailach do klientów. Jednocześnie instytucje często musiały ostrzegać użytkowników przed podobnym działaniem oszustów – wysyłali oni maile lub SMS-y kierujące do fałszywych stron banków, w celu wyłudzenia danych.

Teraz klienci Santandera będą musili przywyczaić się do nowego sposobu komunikacji z bankiem, pamiętając jednak o zasadach bezpieczeństwa. W informacji skierowanej do użytkowników Santander zwraca uwagę, że link nie będzie ukryty pod hiperłączem ze słowami kluczowymi, ani nie będzie wysyłany w formie skróconej – wszystkie wiadomości w innej postaci wciąż powinny budzić wzmożoną czujność u klientów.