– Zauważyliśmy, że na przestrzeni ostatnich lat, odkąd tworzymy ten raport co roku, zmieniają się główne wnioski z niego płynące. Jednym z najbardziej wyraźnych wniosków z naszego najnowszego Retail Report, jest to, iż obecnie klienci przykładają coraz większą uwagę do doświadczenia zakupowego i do tego jakimi wartościami kieruje się marka. Czynnik ceny, czy jakości produktu niejednokrotnie nie jest już wskazywany jako najważniejszy element w procesie decyzyjnym klientów – mówi Jakub Czerwiński, odpowiadający za sprzedaż na rynku Europy Środkowo-Wschodniej w Adyen.
Co słychać na rynku e-commerce?
– Jednym z najbardziej dynamicznie rosnących rynków, które obserwujemy globalnie są płatności subskrypcyjne. W ciągu ostatnich 6-7 lat sprzedaż firm subskrypcyjnych w Ameryce Północnej, Europie i Azji wzrosła o ponad 300%. Na tej podstawie można jednoznacznie wnioskować, że te wzrosty, systematyczne i ciągłe wychodzą na kolejne rynki. Do niedawna w Polsce dostępny był tylko Netflix, czy Spotify, a dzisiaj w biznesie rekurencyjnym pojawia się przykładowo Allegro Smart, Empik, czy przewoźnicy mobilni. To bardzo interesujący rynek i niewykluczone, że stopniowo coraz więcej osób będzie przekonywało się do tego, że może warto mieć w pakiecie subskrypcyjnym rower, zamiast kupować go na stałe – dodaje Jakub Czerwiński.
Z Jakubem Czerwińskim rozmawiał Rafał Tomaszewski. Podcast można znaleźć także na Spotify i Soundcloud.
Pozostałe podcasty znajdziecie pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.
Wersja audio:
Podcast na YouTube: