Ostatnie miesiąca to nieustająca walka między Snapchatem i Instagramem, które prześcigają się w nowych propozycjach dla użytkowników. Coraz większą popularność zyskuje jednak Instagram i jego insta stories, a Snapchat robi co może, by jeszcze utrzymać się na rynku. Nowy pomysł wprowadzenia reklam, bez możliwości ich pominięcia, raczej nie jest dobrym posunięciem. Czy spodoba się użytkownikom? O sprawie informuje serwis The Verge.

Kolejne reklamy na Snapchacie

Firma ogłosiła, że test nowej usługi rozpocznie się w połowie przyszłego miesiąca. Z tego, co wiemy reklamy mają trwać 6 sekund, ale na szczęście nie będą pojawiać się w osobistych stories. Testowanie zmian ma pokazać, ile reklam są w stanie znieść użytkownicy. Treści mają być wysokiej jakości i będą pochodzić od dużych firm.

Warto dodać, że Snapchat testuje również nową opcję „Kup”, która ma pomóc reklamodawcom w generowaniu sprzedaży za pośrednictwem platformy. Usługa jest na razie w fazie testów – sprawdzają ją takie firmy jak Adidas. Dwa miesiące temu pisaliśmy również o nowym narzędziu Snapchata do analizy danych. Ma ono umożliwić śledzenie i analizowanie liczby obserwatorów. Pozwoli na obserwowanie liczby wyświetleń w miesiącu i roku, a także sprawdzenie do jakiej grupy odbiorców trafiło nasze story. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Czy nowe zmiany wprowadzone przez firmę wpłyną na jakość użytkowania aplikacji? Możemy zauważyć, że Snapchat robi wszystko by powiększyć swoje zasięgi i dorównać innym aplikacjom, np. takim jak Instagram.