Wczoraj Polski Standard Płatności poinformował o nawiązaniu współpracy z firmą pożyczkową Wonga. Dzięki temu należność będzie można spłacić przez telefon – dzwoniąc do konsultanta i podając kod BLIK.

Polski Standard Płatności jest operatorem systemu BLIK, a sama organizacja została powołana do życia w 2015 roku, na mocy porozumienia sześciu polskich banków: PKO BP, Banku Millenium, Alior Banku, ING Banku Śląskiego, mBanku oraz BZ WBK. W marcu 2016 do grona tego dołączył Getin Noble.

Czytaj także: BLIK – mobilne płatności wielce popularne.

Wonga jako pierwsza

Brytyjska firma działa nad Wisłą już od 4 lat i zajmuje się udzielaniem pożyczek przez Internet. Jest to stosunkowa młoda spółka, gdyż powstała dopiero w 2008 roku. Wonga udziela pożyczek krótkoterminowych oraz ratalnych do kwoty 8 tysięcy zł.

Od wczoraj klienci Wongi, którzy mają dostęp do systemu BLIK (czyli użytkownicy 7 wyżej wymienionych banków) mają możliwość spłaty zadłużenia za pomocą telefonicznego kontaktu z konsultantem.

Wystarczy uruchomić aplikację swojego banku, i przekazać konsultantowi Wongi wygenerowany kod BLIK. Jest on wprowadzany do systemów wewnętrznych, a klient potwierdza transakcje na swoim smartfonie. Cały proces trwa maksymalnie kilkadziesiąt sekund.

Czytaj także: ZTM: Bilet kupisz również za pomocą kodu BLIK

– Współpraca z Wonga.com inicjuje zupełnie nowy obszar zastosowania BLIKA. To tylko pokazuje jak duży potencjał ma ta metoda dokonywania płatności mobilnych. Wychodzimy naprzeciw użytkownikowi, który chce w szybki i wygodny sposób dokonać spłaty swoich zobowiązań. Jednocześnie gwarantujemy najwyższy standard bezpieczeństwa, bo każda transakcja potwierdzana jest przez użytkownika aplikacji w telefonie wyjaśnia Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

Chcemy, żeby cały proces – od wnioskowania o pożyczkę online w Wonga, po jej spłatę – był prosty, transparentny i jak najbardziej przyjazny dla klientów. Z naszych danych wynika, że wszyscy nasi klienci korzystają z telefonów komórkowych. Wiemy, że wielu posługuje się systemem BLIK, dlatego wprowadziliśmy możliwość szybkiej spłaty raty pożyczki za pomocą tego rozwiązania. Coraz więcej osób w Polsce korzysta z innowacyjnych i bezpiecznych metod płatności. Wpisujemy się w ten trend i udostępniamy naszym klientom najnowocześniejsze rozwiązania, które ułatwią ich codzienne życie. Już dziś aż 64 proc. klientów Wonga spłaca swoje zobowiązania przed terminem – komentuje Marcin Borowiecki, prezes zarządu Wonga w Polsce.

/RT