W ciągu ostatniego roku szwedzki serwis streamingowy zanotował wzrost subskrybentów na poziomie 32%. W sumie uwzględniając osoby korzystające z darmowej wersji Spotify, serwis posiada 217 mln aktywnych miesięcznych użytkowników. Te dane uwzględniają już 2 mln nowych klientów z Indii, gdzie platforma zadebiutowała w lutym 2019 roku.

Spotify kontra Apple Music

Spotify znacznie wyprzedza swojego największego konkurenta – czyli Apple Music. Na początku kwietnia serwis streamingowy od Apple posiadał 50 mln subskrybentów Premium. Firma z Cupertino wygrywa jednak na rynku USA, gdzie zgodnie z danymi Wall Street Journal posiada 28 mln subskrybentów, przy 26 mln Spotify.

Na koniec II kwartału 2019 szwedzki serwis ma mieć około 228 mln użytkowników – w tym 110 mln klientów premium. Pomimo tak dużego zainteresowania firma wciąż znajduje się na minusie. W Q1 2019 Spotify strciło 142 mln euro, co i tak jest poprawą wyniku z analogicznego okresu ubiegłego roku. Wtedy strata Spotify wyniosła 169 mln euro. Na czym zarabia Spotify? Oczywiście na opłatach za konta premium i na reklamach – na przykład w trakcie podcastów. W Polsce konto Spotify Premium kosztuje 19,99 złotych miesięcznie.

Jedną z najwygodniejszych metod płatności za usługi streamingowe – Netflixa, HBO GO, czy właśnie Spotify, są transakcje powtarzalne. Taki rodzaj opłat pozwala zapomnieć o odnawianiu comiesięcznej subskrypcji, ponieważ środki ściągane są z konta automatycznie. Warto przypomnieć, że płatności powtarzalne wprowadził niedawno BLIK. Z kolei klienci PKO Banku Polskiego mogą doładować konto na Spotify, czy Netflixie z poziomu bankowości internetowej iPKO.

/Rafał Tomaszewski