Szwedzka firma ma już 248 mln aktywnych użytkowników, z czego aż 113 mln stanowią użytkownicy premium. W ciągu roku liczba subskrybentów Spotify wzrosła o 31%, gdyż w III kwartale 2018 roku serwis mógł pochwalić się 87 mln użytkowników premium.

Spotify chwali się wynikami i liczbą subskrybentów

Spotify ponownie wychodzi na prostą, notując zysk operacyjny na poziomie 54 mln euro. Największymi rywalami Spotify pozostają takie serwisy jak Apple Music, czy Soundloud. Według danych z czerwca 2019 roku Apple Music posiadało około 60 mln subskrybentów, a Soundcloud pomimo imponującej liczby około 200 mln aktywnych użytkowników nie mógł pochwalić się znaczącą ilością posiadaczy pakietów premium.

Najbardziej rozwojowym rynkiem dla Spotify okazuje się Azja Południowo-Wschodnia. Co więcej na początku roku serwis zadebiutował w Indiach, gdzie przyrost nowych klientów miał przebić prognozy o około 30%. Jeszcze w kwietniu, czyli zaledwie dwa miesiące po starcie, Spotify posiadało w Indiach około 2 mln użytkowników.

Platforma kładzie coraz większy nacisk na podcasty. W III kwartale 2019 roku liczba godzin przesłuchanych podcastów wzrosła o 39%, a na Spotify ma się znajdować już ponad 500 tys. serii podcastów. Firma wyjaśnia, że rozwój tego typu audycji zwiększa zaangażowanie użytkowników i przekłada się na konwersje, czyli ewentualne wykupienie pakietu premium.

W Polsce Spotify Premium to wydatek rzędu 19,99 zł miesięcznie. Użytkownicy mogą jednak skorzystać także z pakietu Premium Duo, czyli abonamentu dla dwojga, który kosztuje 24,99 zł na miesiąc. Po wykupieniu pakietu Duo obydwie osoby korzystające z oferty mogą używać swoich kont niezależnie.