Idea SEPIN, dotycząca inteligentnego transferu danych o zużyciu energii, to rozwiązanie end-to-end dla sprzedawców, z którego korzyści ponoszą jednak nie tylko dostawcy, ale i klienci. W cenie 1$ za licznik miesięcznie sprzedawca nabywa rozwiązanie w chmurze oraz narzędzie analityczne dla siebie, a także beacony i aplikację mobilną dla swojego konsumenta.

Czytaj także: Disney szykuje zamach na Netflixa

Jakie korzyści płyną z zastosowania SEPIN?

  • otrzymanie narzędzi do digitalizacji biznesu przez dostawcę energii
  • wzrost dochodów ze sprzedaży prądu
  • redukcja kosztów po stronie dystrybutora
  • zwiększone zaangażowanie klienta i monitoring zużycia
  • optymalizacja wydatków konsumenta
  • efektywniejsze zarządzanie energią

hub:raum i innogy Polska zdecydowały się kontynuować współpracę z SEPIN po dwudniowych Demo Days, na które zaproszono pięć polskich startupów zgłoszonych do programu WARP Empower Spaces. Ostatecznie to właśnie SEPIN wyszedł z niego zwycięsko. Teraz mentorzy programu przygotują strategię i ścieżkę integracji prowadzące do pilotażu SEPIN i planowanego wejścia na rynek z końcem 2017 roku.

Celem WARP Empower Spaces było znalezienie rozwiązań z obszaru smart home, smart building czy smart cities, łączących energetykę z telekomunikacją. Popularność programu oraz ciekawe pomysły potwierdzają wielki potencjał polskich startupów właśnie w tym obszarze. hub:raum i innogy Polska zostawiły również otwartą furtkę do przyszłej współpracy dla startupów Ada (chatbot pomagający szukać mieszkania) i Zipo Bike (sieć parkingów rowerowych) po ich udoskonaleniu. Z kolei Lerta, czyli system rozpoznający pobór energii, został przekierowany do programu WARP NB-IoT.