Firma doradcza EY pomaga innowacyjnym firmom, które wprowadzają przełomowe rozwiązania w ich ekspansji i rozwoju globalnym.

– Są to przedsiębiorcy, którzy opierają swój pomysł na nowoczesnych technologiach. Ponieważ rozwiązania przez nich proponowane mogą być stosowane z powodzeniem na rynkach międzynarodowych, wsparcie ich w globalnej ekspansji jest szczególnie istotne – mówi Krzysztof Witkowski, odpowiedzialny za programy EY skierowane do start-upów.

To trzecia edycja programu EY Accelerating Entrepreneurs w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) oraz druga w regionie Azji i Pacyfiku.

Perfect Gym Solutions

W tegorocznym programie zostały wybrane dwa start-upy z Polski: Perfect Gym Solutions oraz Nethone. Pierwsza z firm dostarcza oprogramowanie dla klubów fitness w 35 krajach na świecie, które pomaga w administrowaniu i zarządzaniu członkostwami, płatnościami, grafikami zajęć, listą i wynagrodzeniem trenerów, sprzedażą oraz posiada zaawansowane narzędzia Business Intelligence dla menadżerów.

Perfect Gym ma także aplikację mobilną dla klientów klubów fitness oraz zaawansowane urządzenia self-service. W niespełna 6 lat firma stała się jednym z liderów rozwiązań IT dla branży fitness na świecie bez znaczącego finansowania dotychczasowych inwestorów. Ambicją spółki jest ekspansja na kolejne kraje w tym USA, UK, Niemcy i kraje skandynawskie oraz znalezienie międzynarodowego partnera finansowego.

– EY Accelerating Entrepreneurs to wspaniała inicjatywa pod względem merytorycznym, ale przede wszystkim pod względem nawiązanych znajomości, które będą procentować przez wiele nadchodzących lat. Ogromnie mnie cieszy, że jedna z największych firm konsultingowych otwiera się na całkiem nowy, ale jakże perspektywiczny rynek start-upów. Wyobraźmy sobie, jak mogłaby wyglądać polska scena młodych przedsiębiorców, gdyby od samego początku dostawali merytoryczne wsparcie na najwyższym poziomie. Ilu błędów mogliby uniknąć i gdzie teraz byłby ich biznes? mówi Jacek Szlendak, współzałożyciel i prezes Perfect Gym Solutions.

– Myślę, że powoli otwiera się nowy rozdział, który wymaga wielu kompromisów po obydwu stronach. Ze strony firmy konsultingowej, aby dostosować model współpracy do początkujących firm, gdzie każda złotówka jest na wagę złota oraz początkujących przedsiębiorców, aby zrozumieli, że czasem warto zainwestować troszkę więcej, aby fundamenty naszego nowego domu były stabilne, pozwoliły na szybki wzrost i utrzymały przez wiele lat rozwoju – dodaje.

Nethone – sztuczna inteligencja po polsku

Druga wyróżniona firma z Polski, Nethone, dostarcza rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję z obszaru Business Intelligence, pozwalające m.in. w czasie rzeczywistym przewidywać oszustwa w branży e-commerce i automatycznie im zapobiegać. Analizując tysiące punktów danych, system wykrywa próby dokonywania płatności przez nieuprawnione osoby, przejęcia kont czy nadużycia w ramach programów afiliacyjnych. Już dziś polska firma świadczy usługi dla kilkunastu klientów z Europy, USA i Ameryki Łacińskiej, a jej ambitne plany rozwojowe zakładają szybkie pomnożenie tej liczby.

– Udział w programie EY Accelerating Entrepreneurs to świetne, niezwykle inspirujące doświadczenie. Młode firmy, których rozwiązania wykorzystują zaawansowaną technologię, stoją przed licznymi wyzwaniami. Począwszy od wyboru właściwej strategii komercjalizacji  produktu, przez rozpoznanie i zrozumienie mechanizmów rządzących na globalnych rynkach, po konieczność zbudowania solidnej sieci kontaktów biznesowych. Możliwość czerpania z wiedzy i doświadczenia takiej firmy jak EY jest w tej sytuacji bezcenna – podkreśla Hubert Rachwalski, Chief Operating Officer, Nethone.

–  Żyjemy w czasach wielkiej niepewności i szybkiej transformacji. Gospodarka światowa wymaga dziś dużej elastyczności, aby nadążyć za szybkimi zmianami, jakie przynoszą przełomowe rozwiązania. Program EY Accelerating Entrepreneurs wyłania wiodące start-upy, które mogą być nośnikami właśnie takich innowacji. Ich dynamiczny rozwój to szansa zarówno dla nich samych jak i korporacji z niemal wszystkich branż, które w różnych modelach mogą czerpać z nowych technologii. Ich wytworzenie wewnątrz tych organizacji jest niemal niemożliwe – mówi Bartosz Niedźwiedzki, Dyrektor w Grupie Zarządzania Innowacjami EY.

– Potwierdzają to wyniki badań. Jak wynika z raportu EY „Jak odnaleźć się w cyfrowym świecie”, aż 59% firm nie ma wewnętrznych zasobów, które pozwalają na wdrożenie innowacji i tym samym na cyfrową transformację biznesu – dodaje.

W ramach programu EY zapewnia wsparcie wybranym start-upom w ocenie fundamentów prowadzonego biznesu, pomaga we wskazaniu kierunków i w identyfikacji szans, które pozwolą na zwiększenie skali działania i umożliwienie im globalnego rozwoju.

Program został zainaugurowany w lutym podczas EY Strategic Growth Forum Mediterranean w Rzymie. Wydarzenie było okazją do spotkania z wybitnymi osobistościami świata biznesu, do networkingu i dyskusji z innymi przedsiębiorcami, liderami branżowymi i ekspertami EY.

O wyborze start-upów zadecydował potencjał do rozwoju działalności międzynarodowej, duch przedsiębiorczości, zdolności przywódcze, wyniki finansowe, kierunek strategiczny i innowacyjne myślenie.