Partner serwisu Visa dla biznesu

Powstaje spółka Digital Gateways. Pomoże w otwieraniu kont online

Fintek
Fintek
#BankTech#Fintech#Mastercard
Opublikowano: 4 lutego 2020, 12:40 Aktualizacja: 4 lutego 2020, 13:32

The Heart i Mastercard ponownie łączą siły. Tym razem uruchamiają spółkę Digital Gateways oferującą cyfrowy onboarding klientów. Platforma udostępnia gotowe rozwiązanie m.in. dla instytucji finansowych, które mogą pozyskać klienta bez konieczności fizycznej wizyty w oddziale. Nowe rozwiązanie wykorzystuje technologię dostarczaną przez Autenti oraz Identt.

Powstaje spółka Digital Gateways do otwierania kont online

Nowe rozwiązanie działa w modelu „white label” i jako pierwsze zostało wdrożone w Credit Agricole w dedykowanej aplikacji „CA24 Otwórz Konto” służącej do zakładania rachunku osobistego. Już od pierwszych dni aplikacja ma cieszyć się dużym zainteresowaniem, a do tej pory konto w ten sposób miało otworzyć kilka tysięcy klientów. Cały proces nie trwa dłużej niż 15 minut, a docelowo Credit Agricole chce zintegrować tą funkcję ze swoją aplikacją mobilną.

The Heart i Mastercard uruchomili spółkę Digital Gateways

Onboarding klienta z wykorzystaniem Digital Gateways składa się z dwóch kroków. Pierwszy to weryfikacja klienta na podstawie udostępnionych przez niego danych osobowych, zdjęć dokumentu oraz informacji zapisanych w bankowych bazach danych. System ocenia, czy wprowadzone dane są prawidłowe i na tej podstawie decyduje czy użytkownik aplikacji może stać się klientem.

Po pomyślnej weryfikacji następuje sfinalizowanie umowy z wykorzystaniem elektronicznego podpisu dokumentów. Ten krok zapewnia, że osoba po pomyślnym przejściu całego proces zdalnego zakładania konta, może od razu skorzystać z usług lub produktów banku. Weryfikacja klienta opiera się o technologię dostarczaną przez Identt. Elektroniczne podpisanie dokumentów zapewnia Autenti – fintech, w który kilka tygodni temu zainwestowały PKO Bank Polski, BNP Paribas i Alior Bank.

Spółka zbudowana przez The Heart jest dedykowana w pierwszej kolejności bankom, ale jej wdrożenie sprawdzi się również w innych branżach. Digital Gateways może zostać wprowadzone wszędzie tam, gdzie wymagana jest weryfikacja klienta na podstawie dokumentu oraz zdalne podpisanie umowy, m.in. ubezpieczenia, fintech, e-commerce, dostawcy usług detalicznych (energia, gaz, firmy kurierskie, itp.) czy carsharing.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

the-heart-mastercard-digital-gateways-fintech