10 miesięcy temu Visa powiadomiła, że wydała już 1 miliard tokenów ramach usług Visa Token Service, czyli usługi, która w największym skrócie zastępuje 16-cyfrowy numer rachunku użytkownika karty bezpiecznym tokenem. Innymi słowy, zastępuje poufne dane tokenem, który może odczytać wyłącznie uprawniona do tego strona transakcji.

Dzięki temu zwiększa się ochrona konsumentów dokonujących zakupów w sieci (ale też płacących telefonem), a także przyśpiesza i ułatwia zakupy w sklepach internetowych. Co interesujące, rozwiązanie stało się tak powszechne, że wiele osób korzysta z niego, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Tokenizacja płatności w e-commerce

Szybki wzrost liczby wydanych tokenów to niewątpliwie efekt przyśpieszenia rozwoju e-commerce, co ma w dużej mierze związek z pandemią. Rozwiązaniem VTS objętych jest ponad 8 tys. wydawców kart na świecie ze 193 rynków na świecie, a korzysta z niego – ponad 600 tys. sprzedawców.

Znaczny wzrost liczby wydanych przez Visa tokenów potwierdza tezę, że rynek e-commerce globalnie rośnie jak na drożdżach – tylko w 2020 roku wzrósł on o 27,6%, co daje kwotę 4,2 bln USD.

Obecnie Visa pracuje nad dalszym rozwojem tokenizacji, w tym ciągłym zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa usługi, jak również jej przechodzeniu do chmury.