Za wdrożenie odpowiadają firmy OTI Europa i Six Payment Services. Testy obejmują 17 autobusów na pięciu liniach – 10,12,14,20 oraz 28 i potrwają do końca września 2019 roku.

Nowy system biletowy w Toruniu

Rozwiązanie nazwano OTI GO. Jak to działa? Wchodząc do autobusu należy zbliżyć do czytnika nośnik biletu – na przykład smartfon lub smartwatch. System sam wybierze najkorzystniejsze dla pasażerów rozwiązanie – jeśli zmienimy pojazd mieszcząc się w 30 minutach to system potraktuje to jako przejazd na bilecie 30-minutowym, a nie jako dwa osobne przejazdy.

Żeby zacząć korzystać z OTI GO należy założyć konto przez aplikację mobilną lub stronę internetową. Pasażer przypisuje do niego identyfikatory, które używane są jako bilety – bez konieczności wizyty w punkcie obsługi pasażera. Biletem może być dowolny nośnik zbliżeniowy – czytamy na stronie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu.

Potem pasażer doładowuje konto używając dowolnego systemu płatności internetowych. Do konta można podłączyć swoją kartę płatniczą i uruchomić automatyczne obciążanie. Na koncie użytkownika widoczne są wszystkie doładowania, obciążenia i dostępne środki.

Rozwiązanie testowane w Toruniu różni się od tych, pilotowanych w Gdańsku, czy w Bydgoszczy. W dwóch wymienionych miastach trwają prace nad wdrożeniem Open Payment System od Mennicy Polskiej. Usługa polega na zapisywaniu biletów na karcie płatniczej – przy biletomacie zlokalizowanym w pojeździe. Taki sam system działa już we Wrocławiu.