14 grudnia 2018, 10:00:III Ogólnopolska Konferencja Naukowa Cyber+Media - ECOTECH COMPLEX Centrum Analityczno-Programowe dla Zaawansowanych Technologii Przyjaznych Środowisku, Głęboka 39, 20-612 Lublin

Twitter i LinkedIn zakazują reklam kryptowalut

Ethereum na pierwszym miejscu wśród kryptowalut

Serwisy społecznościowe są idealnym miejscem do rozpowszechniania reklam kryptowalut – tych zawierajacych oszustwa również. Od kilku miesięcy jesteśmy świadkami walki z takimi reklamami. Facebook i Google już w styczniu zapowiedzieli, że będą usuwać reklamy z nieodpowiednią treścią. Teraz dołącza do nich Twitter i LinkedIn.

Trzy tygodnie temu pisaliśmy, że Twitter postanawia rozpocząć walkę z oszustami kryptowalutowymi, o czym możecie przeczytać tutaj. Do grona serwisów, które banują reklamy krypto dołącza LinkedIn. Czy kolejne platformy pójdą w ich ślady? O sprawie informuje serwis The Independet.

Czytaj także: Google zakazuje reklam kryptowalut

Walka z oszustami trwa

Kryptowaluty zyskały ogromny rozgłos – chyba nie ma osoby, która nie słyszałaby o bitcoinie. Reklamy krypto możemy zobaczyć na każdym kroku – nie tylko na ulicy, ale przede wszystkim w Internecie. Popularność ta jest wykorzystywana nie tylko przez inwestorów, ale także oszustów, co często wiąże się ze stratą ogromnych pieniędzy przez użytkowników. Aby zapobiec kolejnym takim przypadkom, serwisy społecznościowe wprowadzają nową politykę.

Platformy postanowiły rozpocząć walkę z oszustami kryptowalutowymi, jednak nie ma jeszcze dokładnie określonych na to zasad. Facebook takie reklamy zaczął blokować już w styczniu. Kroki regulacyjne w tej sprawie podjął również Twitter i LinkedIn.

Reklamy, które będą blokowane mogą mieć np. taką treść „Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się o bezpiecznej kryptowalucie, która umożliwia natychmiastowe płatności na całym świecie”.

Czytaj także: mBank ostrzega przed złośliwymi aplikacjami. Kryptowaluty w tle

Nowa polityka serwisów społecznościowych

Organy nadzoru ostrzegają konsumentów o ryzyku związanym z inwestowaniem w kryptowaluty, jednak w większości jurysdykcji temat ten dopiero jest omawiany. Grupa G20 wciąż nie uzgodniła konkretnych działań regulacyjnych w tym zakresie.

Czy zakaz reklam kryptowalut na coraz większej ilości serwisów wpłynie negatywnie na tę branżę? Nowa polityka może również odbić się na sektorze FinTech i firmach, które zajmują się pozabankowymi pożyczkami. Z raportu Google wynika, że w samym 2017 roku usunięto 130 milionów reklam, które pozwalały oszustom na kopanie kryptowalut przy użyciu mocy obliczeniowej cudzego komputera. Dane te pokazują, jak ogromną skalę mają oszustwa związane z krypto. Pytanie, jakie kroki muszą zostać podjęte, by oszustw było coraz mniej.

Czytaj także: USA zakazuje handlu kryptowalutą Wenezueli