W 2017 roku około 15 milionów Polaków robiło zakupy w Internecie – to 54% internautów. Już w 2018 roku wartość rynku e-commerce w Polsce ma przekroczyć 50 mld złotych, natomiast w 2020 roku będzie wyższa niż 70 mld PLN.

Przy okazji warto przypomnieć o niedawnym wdrożeniu Allegro, które wprowadziło roczny abonament. W ramach Allegro Smart za 49 zł rocznie można uzyskać dostęp do darmowych dostaw i zwrotów. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Płatność gotówką przy odbiorze najpopularniejsza. Tylko 3% użytkowników realizuje płatności z poziomu smartfona

40% badanych zadeklarowało, że robi zakupy w Internecie. Wciąż dominuje płatność gotówką przy odbiorze (48% ankietowanych), a na drugim miejscu ex aequo znajduje się płatności online na stronie banku i przedpłata przelewem (31% badanych). Co ciekawe tylko 14% osób uczestniczących w badaniu twierdzi, że sprawdza dokładnie na czyje konto zostanie wysłany przelew.

Niespełna co dziesiąty badany szuka logo systemu płatności, które zna i dokonuje płatności za zakupy, a zaledwie 3% ankietowanych płaci za zakupy internetowe za pomocą smartfona lub innego urządzenia mobilnego.

Najbardziej uwagę zwraca niewielka liczba użytkowników, którzy dokonują płatności z poziomu smartfona. W tych 3% zawierają się zarówno transakcje zbliżeniowe u kurierów (np. Apple Pay), ale także operacje realizowane online z poziomu telefonu. User expirience faktycznie jest lepsze na komputerze stacjonarnym, ale smartfona zawsze mamy pod ręką i możemy dokonywać zakupów gdziekolwiek jesteśmy. Z poziomu urządzenia mobilnego mamy taki sam wybór metod płatności i lepszy dostęp do portfeli elektronicznych (Apple Pay, Google Pay), czy BLIKA, za pomocą którego w II kwartale 2018 roku w Internecie zapłacono prawie 13 milionów razy.

Badanie przeprowadzone zostało w marcu 2018 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie klientów banków w wieku 15 lat i więcej.