Na razie podobne rozwiązania są dostępne tylko w kilku europejskich miastach – w Londynie, Paryżu, Amsterdamie, Lizbonie, Porto, Bukareszcie, Kijowie, czy Monachium. Pilotaż potrwa 3 miesiące.

Uber Green, czyli elektryczne auta w Krakowie

Ile kosztuje kurs elektrycznym samochodem Ubera? Ceny mają być porównywalne lub takie same jak w opcji Uber Select – czyli droższej taryfie Ubera. Tanio nie jest, ale mogliśmy się tego spodziewać.

Uber liczy na to, że w ciągu 3 najbliższych miesięcy w Krakowie z elektrycznych pojazdów skorzysta przynajmniej 10 tys. osób. Kraków został wybrany jako miasto pilotażowe dla usługi Uber Green ze względu na wyzwanie związane z jakością powietrza, z jakim boryka się stolica Małopolski. Walka ze smogiem oraz zanieczyszczeniem powietrza odbywa się tu na różnych frontach.

Usługi takie jak Uber Green mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w miastach, w których są dostępne. Przykładowo: w Porto, w Portugalii tylko po 3 miesiącach programu pilotażowego Uber Green, dzięki elektrycznym pojazdom udało się zaoszczędzić aż 23 tony CO2, które potencjalnie trafiłyby do atmosfery. Z kolei w przypadku Bukaresztu po roku zaoszczędzono aż 64 tony dwutlenku węgla.

W Polsce pojazdy elektryczne stanowią obecnie mniej niż 1% całkowitej liczby samochodów jeżdżących po ulicach. Większość osób nie ma jednak do nich dostępu, z uwagi na barierę wejścia (wysokie koszty) oraz brak infrastruktury ładowania. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego po naszych ulicach jeździ obecnie 5641 osobowych pojazdów elektrycznych, a tylko od początku roku do końca kwietnia liczba zarejestrowanych “elektryków” wyniosła 1385, co oznacza wzrost aż o 104% – podaje Uber w komunikacie.