11 grudnia 2018, 10:00:Konferencja Central European Digital Payments - Warsaw 2018 - Hotel Novotel Warszawa Centrum,Marszałkowska 94/98, 00-510 Warszawa, Polska

Urodowe influencerki hitem na Instagramie

Maseczki do pielęgnacji hitem na Instagramie

Rynek kosmetyczny, bardziej niż którykolwiek inny rynek sektora FMCG, jest napędzany trendami. Zauważamy też coraz większą obecność produktów z tego koszyka w mediach społecznościowych.

Rośnie popularność vlogerek kosmetycznych oraz portali o kosmetykach. Obecni tam recenzenci i influencerzy testują oraz komentują produkty dostępne na półkach naszych drogerii, ale także poszukują nowości za granicą i przemycają informacje o nowinkach kosmetycznych jeszcze na naszym rynku nieobecnych. Warto monitorować online w poszukiwaniu nowych trendów i niszowych produktów, które szybko mogą stać się popularne.

Segmentacja produktów do pielęgnacji twarzy

Pielęgnacja twarzy będąc rozbudowaną kategorią ma wiele segmentacji. Jedną z nich jest podział na typy produktów takie jak np. peelingi, zmywanie twarzy, pielęgnacja ust, okolic oczu, toniki. Omówmy jednak tylko segment, który w ciągu roku rozwinął się najbardziej: maseczki. W zeszłym roku w pielęgnacji twarzy dominował temat pielęgnacji azjatyckiej a w niej największy trend zeszłego sezonu: maseczki. Segment ten stanowiący w 2016 nieco ponad 5% wartości kategorii kosmetyków do pielęgnacji twarzy wygenerował w ciągu roku prawie 60% wzrostu i z końcem roku 2017 przekroczył 120 mln złotych w sprzedaży. To właśnie maseczki odpowiadają za największy, bo prawie 30% udział we wzroście całej kategorii.

– Największą popularnością cieszyły się maseczki oczyszczające zawierające węgiel i glinkę. Ich sukces wskazuje na to, że trendy w pielęgnacji skóry nie dotyczą już tylko poszczególnych rodzajów produktów, ale też konkretnych składników, które znajdują się w produkcie – komentuje Jagoda Kimsiak, konsultantka z firmy Nielsen.

Sprzedajesz kosmetyki? Twoim influencerem może być każdy!

Świat online to przede wszystkim zwykli użytkownicy, którzy dzielą się swoimi codziennymi aktywnościami w mediach społecznościowych. Oni także czynnie partycypowali w rozprzestrzenianiu mody na maseczki. – Na Instagramie jest prawie 30 tys. postów otagowanych hasztagiem #maseczka a wśród nich zdjęcia użytkowników z nałożonymi maseczkami. Użytkownicy oznaczają marki używanych przez siebie produktów, komentują swoje wrażenia i efekty ich stosowania. W ten sposób stają się swoistymi influencerami w grupie swoich znajomych – dodaje Klimsiak. Można zatem sądzić, że skuteczna komunikacja z konsumentami poprzez media społecznościowe będzie coraz bardziej zyskiwać na znaczeniu, szczególnie dla wrażliwej na nowości branży kosmetycznej.