Celem oszustów jest kradzież danych do logowania do serwisu transakcyjnego i numerów kart płatniczych. PKO Bank Polski prosi o zachowanie ostrożności i nieotwieranie podejrzanych załączników. Nie powinniśmy także klikać w linki zachęcające do pobrania lub instalacji czegokolwiek.

Uważajcie na fałszywe „potwierdzanie transakcji”

– W razie otrzymania podejrzanego maila prosimy nie rozsyłać go dalej, tylko pilnie skontaktować się z naszą infolinią pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora) – czytamy w komunikacie PKO Banku Polskiego.

Największy polski bank przypomina także o podstawowych zasadach z zakresu cyberbezpieczeństwa. Powinniśmy zachować ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadajmy i nie ujawniajmy swoich danych.

Logując się do serwisu internetowego banku zawsze powinniśmy wprowadzać adres strony ręcznie i nie korzystać z linków. Sprawdzajmy także poprawność adresu strony widniejącego w przeglądarce internetowej. PKO przypomina również, że zanim potwierdzimy operację w w serwisie iPKO kodem SMS, należy przeczytać uważnie treść otrzymanego SMS-a i upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji. Zwróćmy uwagę przede wszystkim na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, czy kwotę transakcji.