12 października 2017, 09:00:V edycja Marketing Progress - Kino Nowe Horyzonty, Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, Polska

Visa i IBM łączą siły. Rewolucja w płatnościach mobilnych

Visa i IBM łączą siły. Nadchodzi rewolucja w płatnościach z wykorzystaniem Internet of Things.

IBM i Visa poinformowały o zawarciu pierwszego w branży porozumienia o współpracy, w wyniku którego możliwe stanie się stworzenie punktu sprzedaży wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności Visa, poprzez umożliwienie różnym przedsiębiorstwom wprowadzania bezpiecznych płatności do dowolnego urządzenia połączonego z internetem rzeczy.

Współpraca IBM i Visa łączy platformę Watson Internet of Things (w skrócie: Watson IoT) i potencjał firmy IBM w zakresie technik kognitywnych z globalnymi usługami płatniczymi Visa, z których korzysta ponad 3 mld konsumentów na całym świecie.

Dzięki platformie Watson IoT firmy mogą łączyć się z miliardami urządzeń, czujników i systemów połączonych z internetem na całym świecie, co pozwala im na zebranie informacji umożliwiających podejmowanie trafnych decyzji. Już dzisiaj z platformy korzysta ponad 6 tys. współpracujących z IBM firm, które pomagają swoim klientom łączyć się z milionami urządzeń.

Już jakiś czas temu informowaliśmy o tym, że IBM zainteresowało się FinTechem. Teraz mamy na to kolejny dowód.

Płatność możliwa za pomocą każdego urządzenia

IBM i Visa łączy wspólna wizja i zaangażowanie w działania na rzecz umożliwiania płatności i zakupów z dowolnego urządzenia – od zegarków czy pierścieni po urządzenia gospodarstwa domowego czy samochody. Dzięki podjętej współpracy różne przedsiębiorstwa otrzymują możliwość wprowadzenia bezpiecznych płatności w całym szeregu swoich produktów, wykorzystując w tym celu bezpieczną usługę tokenizacyjną Visa, która – za pośrednictwem platformy Watson IoT firmy IBM – pozwala zastąpić dane znajdujące się na karcie płatniczej niepowtarzalnym identyfikatorem cyfrowym.

W rezultacie, IBM i Visa umożliwią dokonywanie płatności i realizację transakcji poprzez całą gamę urządzeń połączonych z internetem, których do 2020 r. ma być 20 mld. Dobrym przykładem są NFC Rings od Visy, którymi płacili sportowcy podczas Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro.

– Internet rzeczy rewolucjonizuje cały otaczający nas świat – czy to umożliwiając firmom osiągnięcie niewyobrażalnie wysokiego poziomu wydajności czy też sprawiając, że pralka sama zadba o to, by nigdy nie zabrakło w niej środków piorących. Transformacja ta możliwa jest dzięki takim właśnie firmom jak Visa i takim technologiom jak platforma Watson IoT firmy IBM – powiedziała Harriet Green, dyrektor generalna IBM Watson IoT.

– Połączenie wiodących w branży technologii internetu rzeczy firmy IBM z usługami płatniczymi Visa to kolejny przełomowy moment w rozwoju handlu, wprowadzający możliwość płacenia z dowolnego urządzenia połączonego z internetem w sposób jeszcze prostszy i wygodniejszy dla każdego. – dodaje.

Co czeka FinTech w 2017 roku?

Przykłady zastosowań internetu rzeczy w handlu:

Weźmy przykład samochodów osobowych, których wg ekspertów w 2021 r. ma być 380 mln. W ekosystemie samochodowym połączonym z platformą Watson IoT właściciel pojazdu uprzedzony zostanie o zbliżającym się wygaśnięciu gwarancji lub terminie obowiązkowego przeglądu technicznego czy też konieczności wymiany konkretnych części pojazdu.

Mając taką wiedzę, będzie musiał już tylko nacisnąć odpowiedni przycisk, by wysłać zamówienie na te części lub umówić się na przegląd w wybranym przez siebie warsztacie. Możliwa będzie również zapłata za paliwo przez bezpośrednią interakcję między samochodem a stacją benzynową.

Podobnie jest w przypadku akcesoriów fitness, np. bezprzewodowego chipa dla biegaczy, dzięki któremu jego posiadacz może uzyskać przypomnienie, że czas wymienić buty biegowe na nowe, wraz z rekomendacją najlepszego modelu, w najkorzystniejszej cenie, u ulubionego sprzedawcy. Możliwe są również dodatkowe, spersonalizowane rekomendacje dotyczące np. odżywek czy sprzętu, dopasowane do indywidualnych potrzeb organizmu, miejscowego klimatu czy preferencji zakupowych.

– Dzięki internetowi rzeczy nie tylko świat staje się bardziej połączony – zmienia się również nasz sposób życia, kupowania i płacenia, ponieważ informacje i punkty sprzedaży przenoszą się tam, gdzie potrzebuje ich konsument – powiedział Jim McCarthy, wiceprezes ds. innowacji i partnerstwa strategicznego, Visa.

– IBM, dzięki technologiom kognitywnym platformy Watson IoT oraz pozycji lidera w branży internetu rzeczy i bezpieczeństwa to idealny partner do współpracy, który pomoże nam w dostarczaniu bezpiecznych rozwiązań płatniczych „praktycznie wszędzie” i na ogromną skalę zapewnianą przez internet rzeczy. – dodaje.

Kasa fiskalna to przeżytek! Jak będą wyglądały sklepy przyszłości?

Jak to działa:

W przyszłości, w ramach współpracy obu stron, wszyscy klienci platformy Watson IoT firmy IBM uzyskają możliwość korzystania z usług płatniczych Visa za pośrednictwem chmury IBM. W rezultacie, zamiast kontaktować się z każdą firmą z osobna, IBM i Visa zapewnią dostęp do swoich usług wszystkim swoim klientom firmowym, którzy dzięki temu będą mogli wprowadzać spersonalizowane rozwiązania handlowe oraz dokonywać proaktywnych rekomendacji w oparciu o konkretne, zindywidualizowane potrzeby konsumentów.

W ramach współpracy obie firmy zapewnią również bezpieczeństwo danych konsumenta, dzięki wykorzystaniu usługi tokenizacyjnej Visa, zastępującej wrażliwe informacje znajdujące się na karcie płatniczej – takie jak 16-cyfrowy numer rachunku karty, data ważności czy kod bezpieczeństwa – niepowtarzalnym identyfikatorem cyfrowym, który może być używany do przetwarzania płatności bez ujawniania danych karty.

Kolejny krok w stronę sklepów bez kas. Tesco uruchamia Scan&Shop
Tokenizacja Visa dostępna jest za pośrednictwem sieci dostawców usług tokenizacyjnych objętych programem partnerskim Visa Ready, poprzez który certyfikowane są nowoczesne rozwiązania płatnicze stron trzecich w celu zapewnienia ich zgodności ze standardami bezpieczeństwa i specyfikacjami Visa oraz płynnej i bezpiecznej akceptacji na całym świecie.

IBM współpracuje z ponad 6 tys. klientów firmowych z różnych branż na całym świecie, pomagając im w zrozumieniu i uzyskaniu korzyści, jakie oferuje internet rzeczy. Wiele innowacji obejrzeć można w monachijskiej siedzibie IBM Watson IoT, gdzie w lutym br. przedstawiciele IBM, klientów firmowych, partnerów oraz influencerów spotkali się na pierwszej w historii konferencji „Genius of Things”. Uczestnicy konferencji przyglądali się temu, jak klienci firmowi platformy Watson IoT wprowadzają rozwiązania internetu rzeczy, dążąc do uzyskania wyjątkowych rezultatów.

[informacja zewnętrzna]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone