Revolut tłumaczy, że tak duża strata odzwierciedla pokaźne inwestycje w rozwój produktów i ekspansję międzynarodową. Podstawowym bezpośrednim kosztem działalności pozostaje koszt akceptacji i procesowania transakcji, obsługi kart i pozyskiwania klientów.

Wyniki Revolut za 2019 rok. Rosną przychody i strata

Fintech zwiększył także zatrudnienie z 633 osób na koniec 2018 r., do 2261 osób na koniec 2019 roku. Przełożyło się to na wzrost ogólnych kosztów administracyjnych z 24 mln funtów w 2018 roku do 92 mln GBP w roku 2019. Oprócz pracowników zatrudnionych w Londynie firma rozwijała biura w Europie (zwłaszcza w Krakowie) i na świecie, w tym w Singapurze i USA.

Liczba klientów korzystających z Revolut codziennie (Daily Active Customers) wzrosła o 231%, a liczba klientów korzystających z planów płatnych o 139%. Na koniec 2019 roku z rozwiązań brytyjskiego korzystało około 10 mln klientów. A co z ofertą biznesową? Liczba firm korzystających z Revolut Business wzrosła rok do roku o 260%, do poziomu 220 tysięcy klientów firmowych na koniec roku 2019 – czytamy w komunikacie.

A co wydarzyło się już w 2020 roku? W lutym 2020 firma pozyskała pół miliarda dolarów finansowania w serii D zdominowanej przez duże amerykańskie fundusze z Doliny Krzemowej, m.in. Technology Crossover Ventures (TCV). Ta runda finansowania została w czerwcu rozszerzona o dodatkowe 80 milionów dolarów pozyskane od amerykańskiego funduszu TSG Consumer Partners, kończąc inwestycję na poziomie 580 milionów USD.

Od początku roku 2020 Revolut uruchomił lub rozwinął kilka nowych usług, m.in. transakcje giełdowe, handel surowcami i metalami szlachetnymi, aplikacje i karty dla dzieci Junior, platformę z okazjami Rewards, zaczął też uruchamiać działalność w oparciu o licencję bankową w Europie.