Nowa strategia banku zakłada rozbudowę aplikacji mobilnej, rozszerzenie oferty o produkty pozabankowe oraz wdrożenie narzędzi i wykorzystanie technologii, które poprawiają doświadczenia klientów i wzmacniają relację z nimi.

Wyniki finansowe Alior Banku w 2019 roku

W 2019 roku Alior Bank wypracował 3794 mln zł przychodów i 253 mln zł zysku netto. Z wyłączeniem wpływu wyroku TSUE dot. częściowego zwrotu opłat i prowizji przy przedterminowych spłatach kredytów konsumenckich przychody wyniosły 4 173 mln zł, a wynik netto 559 mln zł. Wskaźnik ROE w tym roku wyniósł 3,82%. Po wyłączeniu wpływu wyroku TSUE, ROE kształtowało się na poziomie 8,44%. TIER1 osiągnął najwyższy wynik w historii i wyniósł 13,48%.

Alior Bank w 2019 roku pozyskał 117 tys. nowych klientów indywidualnych. Łączna baza tych klientów wynosi obecnie 4,15 mln osób. Jeśli chodzi o użytkowników mobilnych, to obecnie ich liczba wynosi około 500 tys. W ramach ogłoszonej dzisiaj strategii na lata 2020-2o22 Alior chce, aby z jego bankowości mobilnej korzystało 1,5 mln klientów.

Nowa strategia niesie ze sobą cele w zakresie osiąganych wyników biznesowych i finansowych. Bank zakłada wzrost aktywów do 95 mld zł. Na koniec 2022 roku Alior Bank planuje zwiększenie liczby klientów indywidualnych do 4,5 mln, czyli o 400 tys. więcej względem 2019 roku

Nowa strategia Alior Banku – rozwój aplikacji mobilnej

Alior Bank wyjdzie poza ramy bankowości i stworzy w swojej aplikacji Alior Mobile ekosystem usług pozabankowych, z których klient będzie mógł wygodnie korzystać o każdej porze, bez względu na to, gdzie się znajduje. Kupi bilet komunikacji miejskiej, bilet do kina, ubezpieczy mieszkanie, samochód czy zapłaci za paliwo lub przejazd autostradą. Bank planuje stopniowo udostępniać w aplikacji kolejne rozwiązania własne oraz dostarczane przez partnerów zewnętrznych.

Dalszy rozwój Alior Banku jest bezpośrednio związany z nowymi technologiami. Plan na najbliższe trzy lata zakłada nie tylko szybkie tempo wdrażania innowacyjnych rozwiązań i wykorzystanie możliwości otwartej bankowości, ale także stosowanie zaawansowanej analityki do personalizacji oferty. Bank chce także uprościć i unowocześnić obsługę. Dzisiaj już 100 robotów wspiera procesy realizowane dla klientów. Wykorzystanie sztucznej inteligencji sprawi, że nawet 30% rozmów z klientami będzie się odbywać za pośrednictwem chatbotów, a 60% z udziałem voicebotów. Klienci dużo więcej będą mogli zrobić samodzielnie, także dzięki aplikacji Alior Mobile.

W segmencie przedsiębiorstw nowa strategia zakłada rozwój ekosystemu produktów i usług zarówno bankowych, takich jak faktoring czy leasing, jak i pozabankowych, m.in. prowadzenia księgowości, czy obsługi PPK. Alior Bank postawi także na dalszą modernizację oddziałów. Pierwszą placówkę bankową nowej generacji Alior uruchomił w Warszawie, a drugą w Gdańsku. Do końca roku będzie w sumie 30 takich oddziałów, a w horyzoncie strategii ponad 100. W związku z restrukturyzacją sieci placówek bank nie przewiduje przeprowadzania zwolnień grupowych – zaznaczył Krzysztof Bachta, prezes zarządu Alior Banku na dzisiejszym spotkaniu z dziennikarzami.