Uruchomienie platformy do sprzedaży samochodów PKO Bank Polski zapowiedział już pod koniec zeszłego roku – w trakcie ogłaszania strategii Grupy. Wtedy prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło zdradził, że taka platforma ma pojawić się jeszcze w I półroczu 2020 roku. Teraz PKO Leasing potwierdza, że prace wdrożeniowe zostały już rozpoczęte.

Nowa strategia PKO Leasing

PKO Leasing dostrzega rosnący potencjał wynajmu długoterminowego, również samochodów z napędem elektrycznym i będzie umacniał swoją pozycję w tym segmencie, wykorzystując do tego komplementarne dla PKO Leasing usługi oferowane przez przejętą w maju Grupę Masterlease. Również przy udziale tej grupy, prowadzony będzie rozwój, zintegrowanej z kanałami zdalnymi PKO Banku Polskiego, platformy online do sprzedaży samochodów osobowych.

PKO Leasing wspólnie z Masterlease zbudują otwartą platformę, za pośrednictwem której klient będzie miał możliwość kupna samochodów pochodzących ze sprawdzonego źródła. Serwis zakłada dostęp zarówno do nowych jak i używanych samochodów, a korzystać z niej będą mogli zarówno klienci indywidualni, jaki i przedsiębiorcy. Dodatkowo będzie to narzędzie zintegrowane z kanałami bankowymi wspierające współpracę z dealerami zewnętrznymi. Prace wdrożeniowe zostały już rozpoczęte.

Celem strategicznym PKO Leasing w perspektywie do 2022 roku jest umocnienie pozycji lidera na krajowym rynku leasingu oraz zdobycie wiodącej pozycji w czterech podstawowych segmentach obejmujących: samochody osobowe, transport ciężki, maszyny i urządzenia. Spółka przewiduje, że dzięki podjętym działaniom adresowanym w strategii, zwiększy swój udział na rynku leasingu do końca 2022 roku do blisko 17% – czytamy w komunikacie.