W Millennium Banku można potwierdzić dochód z wykorzystaniem logowania do innego banku m.in. z Alior Banku, ING Banku Śląskiego, PKO BP, Santander Bank Polska oraz BNP Paribas. Usługa została stworzona z myślą o osobach starających się o kredyt gotówkowy w Millennium Banku. Usługa potwierdzania dochodu z innego banku dostępna jest także w ING Banku Śląskim i Alior Banku.

Bank Millennium wprowadził tę usługę równolegle w trzech kanałach – w bankowości internetowej, oddziale i TeleMillennium, a tuż po udostępnieniu również w aplikacji mobilnej. Klienci, którzy wnioskują o pożyczkę w modelu dochodowym mogą skorzystać z alternatywnego – względem wyciągu z konta – sposobu potwierdzenia wpływu wynagrodzenia na rachunek. Wystarczy, że pobiorą historię transakcji logując się na konto, na które wpływa ich wynagrodzenie w innym banku, za pośrednictwem Millenetu lub aplikacji mobilnej.

Usługa jest dostępna dla tych klientów, od których wymagany jest tylko jeden dokument potwierdzający dochód. W przypadku uzyskania pozytywnej oceny zdolności i wiarygodności kredytowej proces jest w pełni automatyczny.

Wprowadzanie tego rodzaju usług umożliwia PSD2 – obok potwierdzania dochodu z rachunku innego banku, inną zyskującą popularność usługą, jest możliwość podglądania rachunku posiadanego posiadanego w innym banku (AIS) – tzw. agregacja rachunków z wielu banków w ramach jednej aplikacji mobilnej innego banku, który traktuje się np. jako główny rachunek.

Cyfryzacja i omnichannel

Omnikanałowośc usługi potwierdzania dochodu za pomocą logowania do innego banku polega na tym, że jest ona dostępna zarówno w bankowości elektronicznej – systemie Millenet oraz aplikacji mobilnej, jak i z poziomu placówki i TeleMillennium. W takim przypadku wniosek wprowadzany jest przez doradcę klienta, a gdy dochodzi do konieczności potwierdzenia dochodu, klient przechodzi przez proces w Millenecie lub aplikacji mobilnej samodzielnie logując się do innego banku i wskazując konto, na które wpływa jego wynagrodzenie.

Podpisanie umowy również jest realizowane w Millenecie lub aplikacji, choć klient ma także możliwość podpisania jej w placówce.Usługa jest jednak stale rozwijana, a lista banków będzie się systematycznie wydłużać.

/Fintek/Millennium