Obsługę wyposażoną w terminale można spotkać we wszystkich pojazdach – na każdej linii i w każdym pociągu. Możliwość płatności kartą lub telefonem ma być kolejnym udogodnieniem wprowadzonym przez Koleje Dolnośląskie, a także środkiem bezpieczeństwa wobec zagrożenia koronawirusem.

Terminale płatnicze w Kolejach Dolnośląskich

Koleje Dolnośląskie pozyskały do dyspozycji drużyn konduktorskich 240 mobilnych terminali płatniczych. W efekcie każdy z konduktorów obsługujących podróżnych będzie miał do dyspozycji swój własny. Urządzenia były testowane od początku lutego. Po trzymiesięcznej fazie testów miała zapaść ostateczna decyzja o ich wprowadzeniu na wyposażenie drużyn konduktorskich.

Rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich wyjaśnia, że spółka apeluje do pasażerów o korzystanie z możliwości zapłaty za bilet kartą lub telefonem tak często, jak to tylko możliwe. Zminimalizuje to ryzyko zakażenia koronawirusem. Pasażerowie Kolei Dolnośląskich już wcześniej mieli kilka możliwości bezgotówkowego zakupu biletów. Chodzi między innymi o system sprzedaży eKD, aplikację SkyCash, czy platformę KOLEO.

W styczniu bieżącego roku o wyposażeniu konduktorów w nowe terminale płatnicze informowało także PKP Intercity. Dzięki temu kontrole na pokładach pociągów mają być jeszcze szybsze – nowe urządzenia mogą między innymi odczytać bilet na karcie bezstykowej, a także skanować bilety kolei ukraińskich. Nowości pojawią się także w aplikacji BILKOM od PKP. Przewoźnik w lutym rozpoczął testy nowej usługi, w ramach której pasażerowie kupujący bilet przez internet otrzymają powiadomienie, gdy ich pociąg będzie opóźniony powyżej 5 minut lub jeśli pojawią się inne utrudnienia.