Miesięczna liczba transakcji wynosi ponad 115 tysięcy. Walutomat podkreśla, że pomimo rosnącej konkurencji na rynku, stale przybywa im nowych użytkowników – w 2018 roku ich liczba zwiększyła się o 21,3 proc. względem 2017 roku.

Walutomat rozpoczął działalność w 2009 roku. Nie jest to typowy kantor internetowy, bo jego idea opiera się o wymianę walut między użytkownikami, czyli tzw. społecznościowa wymiana walut. Serwis tylko pośredniczy pomiędzy użytkownikami, nie ma też spreadu jako takiego – jedynie prowizja wynosząca 0,2% od każdej transakcji. Firma umożliwia realizację przelewów do 42 krajów na świecie, a także realizację wpłat za pośrednictwem tzw. pay-by-linków.

Kantory internetowe to dochodowa część sektora fintech

Kantory internetowe, w tym platformy wymiany walut, to jeden z ważniejszych obszarów rozwoju sektora fintech. Przede wszystkim jest on rentowny, co na razie w sektorze fintech nie jest wcale takie oczywiste.

Na polskim rynku działa ok. 50 kantorów internetowych za pośrednictwem, których dokonuje się ok. 35% transakcji wymiany walut. Zyskowność branży szacowana jest na ok. 50 mln zł rocznie.