Jak bankują klienci BGŻ BNP Paribas? Bank dzieli się wynikami

0
Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#BNP Paribas
Opublikowano: 14 marca 2019 Aktualizacja: 28 kwietnia 2019

Zysk netto BGŻ BNP Paribas w 2018 roku wyniósł 360 mln złotych, a aktywa banku osiągnęły poziom 109 mld PLN. BGŻ BNP Paribas ma już 280 tys. klientów bankowości mobilnej, z czego z aplikacji aktywnie korzysta 164 tys. z nich. W 2018 roku mobilni klienci banku przeprowadzili 4,4 mln transakcji.

– Zysk netto BGŻ wzrósł o 29% rok do roku. Z kolei aktywa banku wzrosły o 50% w porównaniu do roku 2017. Wynik zawiera efekt rozliczenia transakcji przejęcia działalności podstawowej Raiffeisen Bank Polska (RBPL) oraz koszty prowadzonej integracji. Po wyłączeniu efektów rozliczenia transakcji oraz kosztów integracji dynamika zysku netto wyniosłaby ok. 57,0% r/r. – czytamy w informacji prasowej.

Wyniki finansowe BGŻ BNP Paribas w 2018 roku

Jak BGŻ BNP Paribas wypada na tle innych banków? Powyższe wyniki dadzą bankowi najprawdopodobniej szóste miejsce miejsce pod względem wysokości aktywów – za PKO Bankiem Polskim, Santander Bank Polska, Bankiem Pekao, mBankiem i ING Bankiem Śląskim. Dla porównania aktywa PKO wynoszą 324 mld zł, Santandera 206 mld PLN, a Pekao 191 mld złotych. Wyniki poszczególnych banków można sprawdzić w powyższych linkach. Natomiast dane na temat Alior Banku i Banku Millennium dostępne są tutaj i tutaj.

BGŻ BNP Paribas pochwalił się także wdrażaniem innowacyjnych projektów. W banku „pracuje” już około 30 robotów, które obsługują miesięcznie ponad 1,5 tys. zapytań z oddziałów. Dodatkowo pod koniec 2018 roku nawiązano współpracę z polskim fintechem Autenti, który pomógł usprawnić procesy kredytowe poprzez wdrożenie e-podpisu – umowę można podpisać bez konieczności wizyty w oddziale. Do tej pory bank wdrożył rozwiązania trzech startupów – NuDelta, Autenti i Today. BGŻ zaprasza także początkujące firmy na Office Hours.

Bank ma już 280 tys. użytkowników bankowości mobilnej (GOmobile + Mobilny Portfel od Raiffeisena), co daje wzrost o 240% rok do roku, chociaż jest to najprawdopodobniej efekt niskiej bazy. Co więcej aktywnie z aplikacji korzysta 164 tys. klientów. W 2018 roku bank wdrożył Apple Pay, a Google Pay cieszył się większą popularnością – zanotowano 10-krotny wzrost liczby użytkowników, podaje BGŻ BNP Paribas.

Przy okazji bank przypomniał, że od 1 kwietnia 2019 będzie nazywał się BNP Paribas Bank Polska.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

wyniki-finansowe-bgz-bnp-paribas-aktywa-zysk-netto