Pierwsze kroki w tym kierunku podjęły już Zalando, Carrefour, Lidl, Frisco, Mohito, czy Reserved – podaje Rzeczpospolita. Przykładowo Zalando już do 2020 roku przestawi się na ekologiczne opakowania. Ta zmiana pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku o niemal 9,5 tys. kg rocznie. Z kolei plastikowe torby na produkty z oferty Beauty już teraz zostają zastąpione papierowymi.

Fintech jest dobry dla środowiska

Jednocześnie Zalando wprowadziło tak zwane polybags, cienkie rękawy ochraniające tekstylia, wykonane w ponad 60% z recyklingowanego plastiku. Zmiany te zmniejszą zużycie tworzyw sztucznych nie nadających się do recyklingu o około 625,6 ton w porównaniu z rokiem ubiegłym – podaje Zalando w komunikacie.

Z kolei Rzeczpospolita pisze o działaniach Carrefoura, Lidla i Frisco. Chodzi o takie rozwiązania jak opakowania z makulatury i wprowadzenie kartonów ekologicznych. Dzięki temu można uniknąć stosowania dodatkowej folii. Carrefour już teraz używa tylko papieru i toreb z recyklingowanego plastiku do pakowania zakupów. Natomiast sklep internetowy Lidl ma umieszczać swoje produkty tylko w kartonach ze zrównoważonych źródeł – pisze Rzeczpospolita. Oczywiście mówimy tutaj o zakupach dokonywanych online.

A co z Frisco? Zgodnie z informacjami Rzeczpospolitej firma chce zredukować zużycie plastiku o połowę. Ograniczone mają zostać przede wszystkim plastikowe tacki (na których umieszczane są warzywa, czy owoce), a do 2020 roku pojawi się system kaucji i opakowań zwrotnych dla owoców i warzyw.