Silne uwierzytelnianie to jeden z głównych wymogów unijnej dyrektywy PSD2. Polega ono na wprowadzeniu dwustopniowej autoryzacji w trakcie logowania, czy wykonywania transakcji w bankowości elektronicznej.
ING Bank Śląski wprowadza silne uwierzytelnianie
Zatem co dokładnie zmieni się w Banku Śląskim? W trakcie logowania do bankowości internetowej Moje ING, bank może poprosić klienta o wpisanie kodu autoryzacyjnego z SMS-a. Logowanie może przebiegać na dwa sposoby – login i hasło maskowane lub login, hasło maskowane i kod SMS.
Zmianie ulegnie także logowanie do aplikacji mobilnej i autoryzacja dyspozycji zlecanych z jej poziomu. Logowanie do aplikacji Moje ING może przebiegać na trzy sposoby: tylko PIN do aplikacji, tylko identyfikator biometryczny (odcisk palca lub FaceID) lub identyfikator biometryczny i PIN do aplikacji. Bank może poprosić nas o dodatkową autoryzację także w trakcie zlecania przelewów – za pomocą kodu SMS lub PIN-u do aplikacji.
Kiedy ING Bank Śląski poprosi klienta o dodatkową autoryzacje? W komunikacie czytamy, że za każdym razem, gdy będziemy się logować lub zlecać dyspozycję w aplikacji, system bezpieczeństwa przeanalizuje sytuację i dobierze odpowiedni sposób autoryzacji. Oceni też, czy dodatkowa autoryzacja jest potrzebna.
Kilka dni temu o podobnych zmianach poinformowały klientów także inne banki – między innymi PKO Bank Polski. Największy polski bank postawił na mobilną autoryzację, czyli dodatkowe uwierzytelnianie operacji za pomocą aplikacji mobilnej IKO. Więcej o zmianach w PKO Banku Polskim można przeczytać w podlinkowanym tekście.