Allegro wprowadza nowe narzędzie analityczne dla sprzedawców

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Allegro#e-commerce#m-commerce
Opublikowano: 6 czerwca 2019 Aktualizacja: 14 sierpnia 2019

Allegro wprowadza nowe, bezpłatne narzędzie dla sprzedawców, czyli panel „Jakość mojej sprzedaży”. Zapewnia on dostęp do danych, dzięki którym sprzedawcy mogą porównać atrakcyjność swojej oferty ze standardem jakości obsługi klienta na Allegro.

Obecnie na Allegro działa ponad 125 tys. firm, w większości polskich małych i średnich przedsiębiorstw. W 2018 r. to grono powiększyło się o 16 tys. podmiotów – podaje serwis w komunikacie.

Nowy panel „Jakość mojej sprzedaży” nie skupia się na wynikach sprzedaży, ale przedstawia obiektywne czynniki, które mają kluczowy wpływ na zadowolenie klientów. Nowa zakładka gromadzi dane dotyczące aktywności sprzedawców, między innymi o rekomendacjach klientów, terminowości wysyłek czy liczbie otwartych dyskusji i średnim czasie odpowiedzi. Aby właściciele sklepów mogli przeanalizować swój biznes z szerszej perspektywy, panel zapewni im możliwość porównania wyniku z resztą sprzedających na Allegro.

„Jakość mojej sprzedaży” – nowy panel na Allegro

Każdego miesiąca Allegro odwiedza 17 mln klientów (dane Gemius/PBI) i codziennie kupuje około 1,2 mln produktów. Pozostawiają komentarze i rekomendacje oraz oceniają różne elementy oferty sprzedawcy – na przykład szybkość dostawy czy jakość obsługi klienta. Dzięki temu Allegro ma do dyspozycji mnóstwo przydatnych danych statystycznych. Poszczególni sprzedawcy mogli dotychczas wprawdzie sprawdzać własne wyniki, ale nie mieli pełnego obrazu sytuacji.

Nowy panel pozwala monitorować cztery główne czynniki składające się na optymalną obsługę klienta: opinie klientów, jakość dostawy, jakość obsługi klienta (np. liczba otwartych dyskusji i średni czas odpowiedzi) i atrakcyjność oferty (np. liczba ofert z Allegro Smart, pełen wybór operatorów płatności).

Prace nad narzędziem wciąż trwają, więc jego ostateczny kształt może jeszcze ulec zmianie (chociaż w obecnej formie jest już dostępne dla wszystkich sprzedających). Allegro pracuje także nad dodatkowymi korzyściami dla sprzedawców osiągających najlepsze wyniki. Chodzi między innymi o wpływ na pozycjonowanie ofert, atrakcyjne warunki uczestnictwa w strefie okazji, czy szybsza obsługa klienta.

Z kolei już pod koniec bieżącego roku na Allegro pojawią się również udogodnienia dla klientów – odroczone płatności i możliwość wizualnego wyszukiwania produktu (za pomocą zdjęć). Jeśli chodzi o odroczone płatności, to termin zapłaty ma wynosić 30 dni, ale na razie nie wiadomo, kto będzie dostawcą tego rozwiązania.

TO CZEGO SZUKASZ – ZNAJDZIESZ NA ALLEGRO


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

allegro-wprowadza-narzedzie-analityczne-sprzedawcow