Amazon zapowiedział start polskiej wersji językowej swojej strony na początku 2021 roku. Wtedy wystartowała rejestracja dla sklepów, a przedsiębiorcy mogli zakładać swoje konta po polsku, w ramach przygotowań do premiery serwisu. Dzisiaj domena Amazon.pl jest dostępna także dla kupujących.

Amazon.pl już dostępny dla klientów

Na razie oferta nie powala, ale należy spodziewać się jej sporego rozwoju w kolejnych dniach. Na Amazon.pl znajdziemy między innymi międzynarodową wersję głośników Amazon Echo i Amazon Echo Dot, które niestety nie obsługują języka polskiego. Urządzenia te zapewniają dostęp do popularnych funkcji Alexy, w tym timerów, muzyki, alarmów, pogody, inteligentnego domu, połączeń Alexa-to-Alexa. Międzynarodowe wersje urządzeń Echo i Echo Dot oferują kilka nowych funkcji dla klientów w Polsce, takich jak Spotify, serwisu wiadomości z RMF FM, lokalnych radiostacji z TuneIn oraz informacji lokalnych.

Zakupy na Amazon.pl można opłacać za pomocą kart płatniczych (Visa, Mastercard, Amercian Express), Przelewy24 oraz BLIKA. Serwis kusi klientów darmową dostawą przy zamówieniach od 100 złotych.

Chwilę po zapowiedzi oficjalnego startu w Polsce Amazon nawiązał współpracę z InPostem, dzięki czemu towary zamówione za pośrednictwem platformy będzie można odbierać w paczkomatach. Dostępna będzie także dostawa za pomocą kurierów InPost.

Wejście Amazona na polski rynek i uruchomienie polskiej wersji strony internetowej to bardzo ważne wydarzenie dla rynku e-commerce nad Wisłą. Amerykański gigant będzie konkurował przede wszystkim z Allegro oraz AliExpress. Chiński serwis zapowiedział niedawno serię zmian w swojej ofercie, dzięki którym chce zawalczyć o klientów w Europie. Więcej na ten temat przeczytacie w tekście: Szybkie dostawy, łatwe zwroty i magazyny w Polsce. Duże zmiany w AliExpress.