Partner serwisu Visa dla biznesu

Awaria w ING. Bank niesłusznie obciążał rachunki

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Awarie bankowe#ING Bank Śląski
Opublikowano: 21 czerwca 2019, 10:40 Aktualizacja: 21 czerwca 2019, 14:45

ING Bank Śląski poinformował o awarii, w wyniku której część transakcji dokonywanych za pomocą kart płatniczych nie została zrealizowana. Pomimo tego bank niesłusznie obciążał rachunki.

ING prezentuje wyniki. Bank ma już 2,2 mln aktywnych klientów mobilnych

Do problemów dochodziło w środę wieczorem – 19 czerwca. O usterkach bank informuje także na Facebooku.

Awaria w ING Banku Śląskim

Na skutek awarii powstały blokady środków na rachunkach klientów. Blokady mają być usuwane sukcesywnie i automatycznie. Bank przewiduje, że w przypadku transakcji przeprowadzonych w bankomatach ING Banku Śląskiego pieniądze powinny zostać zwrócone już dzisiaj.

W przypadku wątpliwości bank prosi o zadawanie pytań lub składanie reklamacji związanych z awarią poprzez wiadomości w serwisie Moje ING. Czytając komentarze klientów na Facebooku można zauważyć, że spora część z nich docenia fakt, że bank szybko poinformował o problemach i wyjaśnił przyczynę powstania blokad.

Awaryjność banków to spory problem, ale błędów systemu i błędów ludzkich nie da się całkowicie wyeliminować. Prawdziwy ból głowy pojawia się dopiero wtedy, gdy do awarii dochodzi w kilku bankach jednocześnie, lub gdy usterki trwają przez kilka godzin. Ostatnia duża awaria miała miejsce w Santander Bank Polska – nie działały płatności przy użyciu kart, a niektórzy klienci nie mogli sprawdzić także salda na swoim rachunku. Bezawaryjność staje się powoli jednym z najważniejszych czynników przy wyborze banku.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

awaria-ing-banku-slaskim-blokada