Awaria w ING. Bank niesłusznie obciążał rachunki

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Awarie bankowe#ING Bank Śląski
Opublikowano: 21 czerwca 2019 Aktualizacja: 21 czerwca 2019

ING Bank Śląski poinformował o awarii, w wyniku której część transakcji dokonywanych za pomocą kart płatniczych nie została zrealizowana. Pomimo tego bank niesłusznie obciążał rachunki.

Do problemów dochodziło w środę wieczorem – 19 czerwca. O usterkach bank informuje także na Facebooku.

Awaria w ING Banku Śląskim

Na skutek awarii powstały blokady środków na rachunkach klientów. Blokady mają być usuwane sukcesywnie i automatycznie. Bank przewiduje, że w przypadku transakcji przeprowadzonych w bankomatach ING Banku Śląskiego pieniądze powinny zostać zwrócone już dzisiaj.

W przypadku wątpliwości bank prosi o zadawanie pytań lub składanie reklamacji związanych z awarią poprzez wiadomości w serwisie Moje ING. Czytając komentarze klientów na Facebooku można zauważyć, że spora część z nich docenia fakt, że bank szybko poinformował o problemach i wyjaśnił przyczynę powstania blokad.

Awaryjność banków to spory problem, ale błędów systemu i błędów ludzkich nie da się całkowicie wyeliminować. Prawdziwy ból głowy pojawia się dopiero wtedy, gdy do awarii dochodzi w kilku bankach jednocześnie, lub gdy usterki trwają przez kilka godzin. Ostatnia duża awaria miała miejsce w Santander Bank Polska – nie działały płatności przy użyciu kart, a niektórzy klienci nie mogli sprawdzić także salda na swoim rachunku. Bezawaryjność staje się powoli jednym z najważniejszych czynników przy wyborze banku.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

awaria-ing-banku-slaskim-blokada