Mastercard od dawna współpracuje z innowacyjnymi startupami – wsparcie giganta otrzymały Revolut, Monzo, N26, Starling, czy Transferwise. Niektóre z wymienionych spółek są też beneficjentami Accelerate i Start Path. Teraz Mastercard robi kolejny krok i chce wesprzeć jeszcze więcej fintechów, uruchamiając Accelerate 2.0.

Mastercard przedstawia rozszerzony program Accelerate 2.0

W ramach programu zostaną wprowadzone trzy nowe rozwiązania. Accelerate 2.0 obejmuje nową usługę Mastercard Global Reach, która umożliwi przedsiębiorstwom rozszerzenie działalności w zakresie wydawania kart płatniczych na nowe regiony na całym świecie. Firmy z branży fintech będą mogły także używać brandingu premium Mastercard (logotypu w kolorze srebrnym), jeśli tylko zapewnią użytkownikom swoich produktów odpowiednie usługi – to tak zwana usługa Mastercard Premium Products.

Nowość numer trzy to uproszczenie i ustandaryzowanie wymogów produktowych tak, aby były one takie same dla wszystkich typów kart – niezależnie od linii produktowej (karty przedpłacone, debetowe i kredytowe) czy segmentu klienta (indywidualny, biznesowy). Wymogi te obowiązują teraz we wszystkich 31 państwach należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

Mastercard podaje, że liczba transakcji z udziałem ich pięciu największych klientów z branży fintech (Revolut, N26 itp.) wzrosła w ciągu zaledwie roku ponad dziesięciokrotnie – osiągając w 2018 r. prawie 400 mln dolarów. Z kolei w ciągu ostatnich 18 miesięcy firma zainwestowała w rozwój fintechów około 90 mln USD.