W ramach wspólnych działań zostanie między innymi przygotowane i przeprowadzone pilotażowe wdrożenie nowego rozwiązania SoftPOS, do przyjmowania na smartfonie płatności, które dzięki możliwości bezpiecznego zastosowania autoryzacji za pomocą PIN nie będą ograniczone kwotowo. Tworzona w tym celu aplikacja mobilna zapewni współpracę z różnymi modelami smartfonów korzystających z systemu Android, wyprzedzając wcześniej testowane projekty. Nowe rozwiązanie ma szansę pojawić się nie tylko na rynku polskim, ale także innych rynkach europejskich, na których działa eService.

Powstanie nowy SoftPOS od eService i MyPinpad

Rozwiązania umożliwiające wykorzystanie smartfona jako urządzenia spełniającego rolę terminala płatniczego są od pewnego czasu testowane przez wiodących przedstawicieli branży płatniczej na świecie. Prace takie  odbywają się również w Polsce. Już w 2019 roku prowadził je eService (o nazwie LitePOS). Wyniki testów udowodniły, że istnieje zapotrzebowanie na lekkie, łatwe w obsłudze rozwiązanie umożliwiające każdemu przedsiębiorcy bezpieczne przyjmowanie płatności kartą na własnym urządzeniu mobilnym.

Doświadczenia zdobyte przez eService wskazały na potrzebę kontynuacji działań w tym obszarze. Obejmą one rozwój oferty płatniczej w smartfonie w ramach strategicznego partnerstwa pomiędzy MyPinpad i międzynarodową Grupą EVO Payments, do której należy eService. Rozwiązanie umożliwi w pełni funkcjonalne i bezpieczne przyjmowanie płatności za pomocą różnych modeli smartfonów korzystających z systemu Android – czytamy w komunikacie.

– Polska jest światowym liderem w wykorzystaniu technologii płatności zbliżeniowych, a nasze społeczeństwo bardzo pozytywnie adaptuje nowoczesne technologie płatnicze. Wyniki badań, które prowadzimy wskazują, że stworzenie i wprowadzenie na rynek technologii SoftPOS, obsługującej płatności z użyciem PIN, może wpłynąć na jego przyszły kształt. Jesteśmy przekonani, że terminal w smartfonie ma szanse  stać się nową jakością i atrakcyjną alternatywą zarówno dla drobnych przedsiębiorców, jaki i dla dużych firm zainteresowanych mobilnymi narzędziami płatniczymi  – mówi Joanna Seklecka, Prezes eService.

SoftPOS wykorzysta technologię Visa

Partnerem przedsięwzięcia jest Visa, która będzie m.in. sprawować nadzór nad zgodnością testowanego projektu z najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Wypracowane przez eService i MyPinpad rozwiązanie ma zostać wdrożone w ramach programu Visa Tap to Phone (TTP). Jest to technologia, która umożliwia łatwe przyjmowanie płatności za pomocą smartfona, bez konieczności używania dodatkowego sprzętu – wystarczy jedynie pobrać odpowiednią aplikację. Oznacza to, że miliony sprzedawców na całym świecie mogą akceptować płatności zbliżeniowe za pomocą swoich urządzeń mobilnych. Ich klienci również zyskują, mogąc dokonać płatności w kilka sekund  zbliżając kartę, telefon lub zegarek do smartfona sprzedawcy, który korzysta z rozwiązania TTP dostarczonego przez eService.

– Oczekiwania miliardów ludzi są obecnie takie, że będą mogli zapłacić wygodnie kartą wszędzie tam,  gdzie robią zakupy. Wciąż są jednak miejsca, gdzie nie jest to możliwe: na rynku, w food tracku czy w małej rodzinnej firmie. Miliony mikrofirm i małych przedsiębiorstw na całym świecie zmagają się z trudnościami związanymi z tradycyjną formą akceptacji płatności. Z myślą o nich, Visa demokratyzuje dostęp do nowych rozwiązań, gdyż konsumenci coraz częściej ich oczekują – powiedziała Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant Sales and Acquirers, Central Eastern Europe w Visa.