W miarę postępującej cyfryzacji handel online jest coraz mniej ograniczony przez technologię, logistykę czy ekonomię. Obecnie w Polsce działa ponad 50 tys. sklepów internetowych. Według prognoz, wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku osiągnie pułap 162 mld zł. 

Fintech Montonio wkracza na Polski rynek

​Estoński fintech jest platformą płatności dla e-commerce w krajach bałtyckich. Oferuje obsługę sklepów internetowych w zakresie dostarczania infrastruktury płatności bankowych oraz obsługi finansowania zakupów przy użyciu modelu ratalnego i płatności odroczonej (BNPL).

W niespełna rok od rozpoczęcia działalności spółka zdobyła 10% udziału w rynku w krajach bałtyckich, nawiązując współpracę z ponad 3 tysiącami sklepów internetowych w Litwie, Łotwie i Estonii. Firma planuje skalować swoją działalność na całą Europę.

Teraz fintech rozpoczyna działalność na polskim rynku i jako jeden z niewielu posiada w pełni zintegrowany system płatności z aplikacją Revolut. Spółka nawiązała również  partnerstwo technologiczne z gigantami rodzimego rynku płatności, takimi jak BLIK.

Montonio chce wkrótce wdrożyć nową funkcjonalność w swojej ofercie. Pozwoli ona zaadresować przesyłkę za pomocą jednego przycisku, a klientowi końcowemu dokonać ewentualnego zwrotu towaru.

— Działamy w modelu tzw. payment orchestration. Oznacza to jedno narzędzie do zarządzania całym procesem zakupowym w sklepie internetowym. Włączając w to zarówno wszystkie metody płatności jak i metody finansowania zakupu na danym rynku. Wszystko działa w oparciu API, które jest naszą przewagą konkurencyjną – mówi Andrzej Bagiński, Country Launcher w Montonio.

Fintech Montonio pozyskał 11 mln euro

Montonio ogłosiło przy okazji zamknięcie rundy inwestycyjnej serii A. Estoński fintech pozyskał kwotę 11 mln euro. Finansowanie pochodzi zarówno od dotychczasowych, jak i nowych inwestorów, m.in. polskiego funduszu FF Venture Capital oraz lidera rundy Index Ventures.

W rundzie wzięli udział także prywatni inwestorzy związani z Bolt, Wise (kiedyś TransferWise), Pipedrive oraz Adyen. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na ekspansję rynkową oraz poszerzenie wachlarza produktowego. Firma nie wyklucza także inwestycji w rozwój zespołu deweloperskiego w Polsce.