Wszystko odbywa się w oknie chatu Facebook Messengera, bez przekierowywania na stronę sklepu czy płatności online. Wystarczy dodać w social mediach post z linkiem do zakupu.

Sprzedaż przez Facebook i Instagram

– Gizmi to rozwiązanie, które pomaga w prosty sposób monetyzować treści cyfrowe, wykorzystując popularne kanały komunikacji takie jak Facebook, Instagram, YouTube czy LinkedIn. Lista zastosowań Gizmi jest długa i pozwala wystawić na sprzedaż między innymi szkolenie, nagranie wideo, utwór muzyczny, dietę, artykuł, ebook, voucher czy bilet. Cały proces komunikacji i sprzedaży odbywa się w oknie czatu Messengera.

– W kilka sekund od podjęcia decyzji do finalizacji sprzedaży. To jest kluczowa wartość Gizmi: zamknięcie luki między punktem inspiracji zakupowej, a punktem konsumpcji – mówi Tomasz Uściński, współtwórca Gizmi.

Gizmi współpracje ze Stripe – globalnym operatorem płatności – wszystkie transakcje na Gizmi spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Gizmi pozwala również na sprzedaż w modelu subskrypcyjnym.

Platformy chat-commerce są nowością na rynku. Większość działających platform takich jak np. Wechat czy Shopmatic, stworzono z myślą o fizycznych produktach. Brakuje indywidualnego podejścia do klienta końcowego oraz angażujących treści. Takie rozwiązanie oferuje Gizmi upraszczając proces zakupu i tworząc środowisko, w którym marki i autorzy treści są w stanie spersonalizować swoje komunikaty.

-Próby sprzedaży produktów cyfrowych przed powstaniem platform chat-commerce były często dla wielu podmiotów bardzo zniechęcające. Proces sprzedaży wymagał połączenia w jedno środowisko szeregu narzędzi: platform e-commerce, programów do mass mailingu czy systemów CRM. Gizmi, eliminując konieczność przechodzenia pomiędzy różnymi aplikacjami, uzupełnia funkcję komunikatora o aktywną sprzedaż. Wartością dla konsumenta jest maksymalnie skrócony proces zakupu, bez zbędnych jego elementów, w tym np. bez formularza rejestracji czy logowania – mówi Michał Kiełpiński, współtwórca Gizmi.

Fundusz dla rozwiązań e-commerce

Projekt powstał w środowisku venture buildingowym Tar Heel Capital Pathfinder, który aktywnie angażuje się w rozwój Gizmi. Fundusz ma w portfolio również inne projekty z obszaru e-commerce, takie jak Booste (fintech finansujący rozwój biznesów e-commerce) czy Woodpecker.co (aplikacja automatyzująca utrzymywanie relacji biznesowych).

– Innowacyjny produkt Gizmi ma szansę stać się stałym punktem na mapie podstawowych narzędzi e-commerce. Projekt jest zgodny z naszą strategią angażowania się w rozwiązania, które postrzegamy w kategorii trendów przyszłości. – mówi Michał Wrzołek, Senior Investment Director w Tar Heel Capital Pathfinder.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Gizmi wynika, że już dziś blisko 42 procent polskich Internautów w wieku powyżej 25 lat kupuje w Internecie na podstawie ofert i informacji wyświetlanych na Facebooku. 60 procent użytkowników Messengera w tej samej grupie wiekowej wyraziło gotowość do przyjęcia nowej formy szybkiego zakupu i chciałoby skorzystać z dokonania zakupów bezpośrednio w oknie czatu komunikatora Facebook.

Wartość całego rynku conversational commerce wyceniana jest dziś na 4,8 mld USD. Przewidywane tempo wzrostu usług conversational commerce do 2025 ma wynieść 21,9 proc. CAGR, a wartość rynku w 2025 roku jest szacowana na poziomie 13,9 mld USD.