Dzięki temu jak najwięcej klientów ma pozostać w domach w obliczu pandemii koronawirusa. Korzystając z bankowości w aplikacji WhatsApp użytkownicy nie muszą podawać danych do logowania, ani otwierać przeglądarki internetowej – podaje serwis Finextra.
ICICI Bank udostępnia usługi bankowe z poziomu WhatsAppa
Aby rozpocząć korzystanie z bankowości przez WhatsAppa należy dodać do kontaktów specjalny numer, a następnie wysłać na niego wiadomość „Hi” z numeru, który wcześniej podaliśmy w banku. Następnie ICICI Bank prześle dostępne opcje, z których klient wybiera te dla niego interesujące. Za pomocą komend można zablokować kartę płatniczą, sprawdzić stan konta, czy zweryfikować ostatnie transakcje. W ten sposób klient dowie się także o lokalizacji najbliższych bankomatów i oddziałów banku.
Z punktu widzenia polskiego klienta te funkcjonalności mogą wyglądać na mocno ograniczone. Trzeba jednak pamiętać, że mówimy tutaj o Indiach, gdzie procent adaptacji bankowości internetowej i mobilnej wciąż nie jest tak wysoki jak chociażby w Polsce, czy Wielkiej Brytanii (chociaż rozwija się bardzo dynamicznie i jest to niezwykle atrakcyjny kraj dla fintechów). Indie są jednak największym rynkiem dla WhatsAppa. W lipcu zeszłego roku aplikacja z rodziny Facebooka posiadała w Indiach ponad 400 mln użytkowników.
Facebook stara się działać coraz aktywniej na rynku finansowym. W lutym bieżącego roku WhatsApp uzyskał licencję na uruchomienie cyfrowej platformy płatniczej w Indiach. Na początku aplikacja ma obsługiwać około 10 mln klientów w Indiach. Grupa Marka Zuckerberga na wybranych rynkach udostępnia także przelewy P2P z poziomu Messengera, chociaż w zeszłym roku wycofała tą usługę z Wielkiej Brytanii i Francji. Wydaje się, że przelewy P2P działają dobrze tam, gdzie zawodzi bankowość konsumencka.